Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Mesen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kasteel Mesen

3 totaal verschillende platen van dit prachtige kasteel.

--
    Groeten
    MarSu

Re: Kasteel Mesen

ga voor het licht van de eerste opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mooie reeks, mag gezien worden.
      de eerste foto spreekt mij wat minder aan. De kleine dof bij foto 2 vind ik wel leuk, al mist hij toch wat contrast. Foto 3 is heel speciaal qua kleuren imho, inclusief een beetje lensflare ?

Comment

Een mooie reeks, maar zoals mijn voorganger al zij, wat contrast toevoegen in de tweede dan komt de deur er wat beter uit.
        Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

2 vind ik ne mooie is 3 niet in HDR mooie reeks trouwens. mvg duindistel

Comment

Wat kun je van ouwe troep toch nog mooie platen maken hé, fijne reeks.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

De 2e en de 3e zijn inderdaad HDR foto's.
              --
              Groeten
              MarSu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami_NL
                De 2e en de 3e zijn inderdaad HDR foto's.
                Wellicht om die reden vind ik nu net de eerste foto de beste (ondanks het vreemde perspectief en een beetje slordige cadrage). HDR vlakt in mijn opinie alles veel te veel af, alle diepte is weg. Bij foto 2 wordt dat nog een beetje goedgemaakt door de dof, maar foto 3 is een "plat" plaatje, vooral in het linker deel is elke dimensie verloren.

Vat het niet persoonlijk op, want ik ben gewoon niet "wild" van HDR's. Ik heb het hier al wel eens eerder opgemerkt, ik vergelijk HDR 's meestal met blauwe rozen ... ze kunnen mij maar moeilijk bekoren.

Comment

bedankt voor je kritiek. Wat bedoel je precies met slordige cadrage, wat had je liever anders gezien ?

HDR is inmiddels een zeer veelbesproken onderwerp. Het uitgesprokene van de laatste HDR vind ik vooral de kleuren;de oorspronkelijke foto's zijn minder kleurrijk, vandaar dat ik deze mooi vind. Nadeel van HDR is dat dingen minder natuurlijk overkomen, omdat je normaal gewend bent aan LDR foto's. Vandaar dat ik HDR ook meer zie als een kunstvorm, zelfde als bijvoorbeeld sephia / zwart-wit foto's of andersoortige bewerkingen. Dus dat HDR foto's kunstmatig overkomen, vind ik op zich niet zo vreemd, eerder de charme van HDR. Alleen moet je het uiteraard niet overdrijven, maar dat geld voor alles
                  --
                  Groeten
                  MarSu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami_NL
                    bedankt voor je kritiek. Wat bedoel je precies met slordige cadrage, wat had je liever anders gezien ?

HDR is inmiddels een zeer veelbesproken onderwerp. Het uitgesprokene van de laatste HDR vind ik vooral de kleuren;de oorspronkelijke foto's zijn minder kleurrijk, vandaar dat ik deze mooi vind. Nadeel van HDR is dat dingen minder natuurlijk overkomen, omdat je normaal gewend bent aan LDR foto's. Vandaar dat ik HDR ook meer zie als een kunstvorm, zelfde als bijvoorbeeld sephia / zwart-wit foto's of andersoortige bewerkingen. Dus dat HDR foto's kunstmatig overkomen, vind ik op zich niet zo vreemd, eerder de charme van HDR. Alleen moet je het uiteraard niet overdrijven, maar dat geld voor alles

Je krijgt dat maar niet duidelijk bij mensen. Zo moet een HDR er niet uitzien!!

Een HDR mag niet verschillen met een LDR, alleen op 1 opzicht: Meer dynamisch bereik in 1 foto. (zoals wij het met onze ogen zien).
                    De rare kleuren en onrealistische beelden komen door het overdrijven met tonemapping.
                    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Er mag gerust geëxperimenteerd worden, maar velen doen HDR om de HDR zelf. Goede HDR zie je niet of nauwelijks.

En ik stel me een vraag rond de workflow van hen die met HDR bezig zijn... welk bestandsformaat gebruiken ze als invoer in Photoshop of Photomatix? En dat is een doordenkertje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser

Een HDR mag niet verschillen met een LDR, alleen op 1 opzicht: Meer dynamisch bereik in 1 foto. (zoals wij het met onze ogen zien).
                        De rare kleuren en onrealistische beelden komen door het overdrijven met tonemapping.
                        Niet om brutaal te zijn, maar eenieder maakt foto's zolas hij / zij ze mooi vind. Er worden ook wel eens foto's gepost (LDR) die ik persoonlijk niet mooi vind. Om dan te roepen : zo mag die foto niet uitzien, nee. Dat is uiteraard ieder zijn persoonlijke mening.

Nogmaals; ik zie HDR meer als een lichte kunstzinnige bewerking van foto's. En bij deze vind ik het surrealistische juist mooi; als ik een realistische foto wilde, had ik er geen HDR van gemaakt.

Ik heb ook HDR foto's, waar nauwelijks duidelijk is dat het HDR / TM foto's zijn.
                        --
                        Groeten
                        MarSu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stephan
                          Er mag gerust geëxperimenteerd worden, maar velen doen HDR om de HDR zelf. Goede HDR zie je niet of nauwelijks.

En ik stel me een vraag rond de workflow van hen die met HDR bezig zijn... welk bestandsformaat gebruiken ze als invoer in Photoshop of Photomatix? En dat is een doordenkertje...
                          Als je doelt op het gebruik van 1 RAW foto
                          --
                          Groeten
                          MarSu

Comment

Neen, niet echt... maar ik heb de indruk dat je weet waar ik naartoe wil...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                              Misschien handig als je hier een HDR-foto zou plaatsen zoals die volgens jou zou moeten zijn.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
                              X