Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Militair kamp Vogelsang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Militair kamp Vogelsang

Sinds een klein jaar is het Militair kamp Vogelsang (tot WOII opleidingskamp van de Hitlerjugend) min of meer voor het publiek opengesteld.

Een tiental kilometer buiten het hart van deze basis ligt een oefenterrein waar de laatste jaren de KFOR troepen voor o.a. Kosovo hun opleiding kregen.

"Een objectieve kijk op een subjectieve werkelijkheid"

Website: http://www.andreasgijbels.be | Blog: http://andreasgijbels.blogspot.com

Re: Militair kamp Vogelsang

Goeie omzetting, mooi gedetailleerd
    Ben daar zelf ook nog op manoeuvres geweest....

Comment

mooie z/w omzetting

Comment

mooie hoor, maar waarom maar een enkele??.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi gefotografeerd. Klasse. Alleen vind ik de zwart/wit omzetting niet echt geslaagd wegens iets te grijs. De omgeving, de lucht vraagt meer pit, iets meer TRI-X op Kodakpapier afgedrukt, vol zwart, veel grijs en ook echt wit.
          Toch

Comment

mooie Z/W omzetting
            Nikon materiaal

Comment

De foto geeft de sfeer van Vogelsang heel goed weer

Ik ken die huisjes maar al te goed. Ik heb ze meer dan eens moeten zuiveren van (virtuele!) vijanden en snipers tijdens mijn commando-opleiding Dankzij mijn legerdienst kon jij daar nu veilig fotograferen
              Meer foto's op mijn website

Comment

De foto van Dréke, het gebouw in het 'Verlaten dorp Wollseifen' op 2 km. van Vogelsang trok meteen mijn aandacht. Verbluffend mooi Dré. Ik ben er nog onlangs geweest en heb ook foto's getrokken van het zelfde gebouw, maar het is maar een flauw afkooksel van jullie prestaties.
                Ik ben een beginneling en beschik maar over een toestel: SONY Cyber-shot DSC-W1 5.1 megapixels. Ik ben al vlug tevreden met enkele praktische tips ter verbetering van mijn huidige prestaties.
                Ik doe dit niet als reclame of promotie (maar uit hulpbehoevendheid)...
                Ik ben namelijk bezig met foto's te nemen van het 'Kamp Vogelsang' en wil mensen plezieren door deze op een website te plaatsen voor een nostalgische terugblik. Willen jullie eens een kijkje nemen op deze webstek: www.kamp-vogelsang.be voornamelijk in de rubriek Reportages zijn mijn beelden terug te vinden. En sorry... ik zal het met dit toestel moeten doen (kan mij geen zwaardere veroorloven).
                Ik kan misschien toelating verkrijgen om foto's te gaan nemen in de gebouwen van het Kamp ook hier zijn enkele raadgevingen welkom.
                Anderzijds, als jullie over beeldmateriaal beschikken van Vogelsang ben ik best bereid ook deze op het net te plaatsen met uw copyright gegevens.
                Met vriendelijke seniorengroeten.
                Het Genieterke

Comment

Ben hier al een halve dag kwijt met het ophalen van herinneringen, m'n 48 uur wachtdienst (don't ask) en vuurdoop incluis. Lijkt me wel leuk te weten dat de boel ginder zowat leegstaat, een fototrip waard. En deze keer zal ik wel rustig kunnen k*kken in't bos zonder dat er een thunderflash onder m'n kont gegooid wordt.
                  Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

Gratis kijkplezier Coming soon

Comment

Heb er ook nog een kamp gedaan, en dat zullen er nog wel velen zijn, maar interessant detail is wel dat de infirmerie (was medicaller) destijds het onderkomen was van Hitler's "lebensborn" programma.

Comment

Working...
                    X