Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je enkel HDR zou gebruiken, wanneer bepaalde delen vd foto zeer verschillend zijn qua belichting, waardoor je bepaalde delen gaat over of onderbelichten en dan samengooien, om alles goed uit te lichten. Maar ik vind je originele foto reeds voldoende qua belichting..
PS. HDR met één foto wordt op diverse fora niet aangeraden, zelf niet als in raw werd getrokken
Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat je enkel HDR zou gebruiken, wanneer bepaalde delen vd foto zeer verschillend zijn qua belichting, waardoor je bepaalde delen gaat over of onderbelichten en dan samengooien, om alles goed uit te lichten. Maar ik vind je originele foto reeds voldoende qua belichting..
PS. HDR met één foto wordt op diverse fora niet aangeraden, zelf niet als in raw werd getrokken
grtz
Ja dat weet ik,in het vervolg ga ik elke foto 3 maal nemen met 2 stops verschil.
Deze foto is in een pikdonkere kelder genomen met flits.
Ik vind de HDR versie wel iets toevoegen. Wie zegt dat je dat alleen mag doen als het absoluut moet qua contrastomvang? Hier geeft het wel een apart sfeertje en da's mooi!
Misschien is bij het verkleinen trouwens wat scherpte verloren gegaan? De foto's komen een tikkeltje onscherp op me over.
Comment