Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Atomium

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het Atomium

Over de fotos : mooie reeks, met een luid applaus voor de wonderlijke sfeer en het zalig licht van beeld 1 En dŕt voor een 'natuurfotograaf'

Over auteursrecht :
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

2 is voor mij de mooiste
      Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

Comment

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van Sabam :

Geachte heer Linster,

Ingevolge uw e-mail van 10 juli 2006, informeren wij u dat wij uw vraag hebben voorgelegd aan onze collega's van de juridische dienst.

Er zijn uitzonderingen wanneer er geen auteursrechten (copyright) verschuldigd zijn voor het gebruik en overname van foto's van het monument Atomium;

- indien de foto's worden gebruikt in het kader van actualiteit (bv. opening van het gerenoveerde Atomium). Uiteraard geldt deze uitzondering enkel indien de foto's worden gebruikt in de periode wanneer het evenement plaatsvindt en het bijgevolg beschouwd wordt als actualiteit.

- indien de foto's worden overgenomen in het kader van privé-gebruik. Bv. toeristen die foto's van het Atomium maken en later gebruiken voor privé-doeleinden (vakantie-album, weblogs die slechts toegankelijk zijn voor bepaalde gebruikers, enz.).

Volgens onze collega's van de juridische dienst valt uw gebruik van foto's van het Atomium niet onder deze uitzonderingen.

Met het oog op de regeling van de verschuldigde auteursrechten, vragen wij u dan ook vriendelijk om ons de duur van de reproductie op deze website mee te delen.

Bij de berekening van de verschuldigde auteursrechten zullen wij rekening houden met de duur, het aantal reproducties en uiteraard ook met het feit dat de foto's op een niet-commerciële website zijn geplaatst.

Om u al een idee te geven van het verschuldigde bedrag, verwijzen wij naar onze tarievenbrochure "Grafische en Visuele Kunsten 2006". Deze brochure vindt u terug op onze website www.sabam.be.

Indien u verdere vragen heeft, aarzel zeker niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groet,

Sara Dewaelheyns
        SABAM
        Reproductierechten - Letterkunde
        Tel.: 02/286 83 29
        Fax: 02/230 47 36
        www.sabam.be
        Maw, de foto's moeten verwijderd worden omdat het forum voor iedereen toegankelijk is. Indien ik dit nu nog verwijder en een nieuwe mail stuur naar Sabam , sluiten ze het dossier af zonder kosten. Voila, ik heb weer iets bijgeleerd ... en ik ben er niet vrolijker van geworden... man man man. Waar zijn we mee bezig. Iemand kopieert een stukje natuur (ijzermolecule) en koopt een octrooi en verdient daar zijn geld mee. Ik moet dringend een of ander octrooi kopen En nu vlug terug naar de natuur alvoor er een of andere pipo alle rechten op de vogels van België koopt ...

greetz
        Tom
        greetz
        Tom

http://www.tomlinster.be
        http://www.pbase.com/flinster

Comment

@ Flinster
          Er zit nu niets anders op dan allemaal bij jou thuis in je fotoalbum te komen bladeren...
          Zet de koffie al maar klaar.

Smt.
          Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Er mag zelfs een "dreupelke" bij voor de liefhebbers ....
            greetz
            Tom

http://www.tomlinster.be
            http://www.pbase.com/flinster

Comment

Je zou de foto kunnen parkeren op een site die enkel toegankelijk is voor familie, vrienden en kennissen zoals in een album. Toegang enkel mits passwoord.
              En dan kan Sabam de pot op
              Mag ik zelfs geen foto maken van wolken of vrienden of vogels als daar toevallig op de achtergrond dat stom ijzerwerk staat. Sabam zou me moeten vergoeden voor de toegebrachte hinder en pollutie van het landschap

Henrii
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Er lopen genoeg threads in Algemeen over copyright en aanverwanten. Daar de foto's hier ondertussen verwijderd zijn, gaat deze thread op slot.

seppuku [mod]

Comment

Working...
                X