Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Niet echt mijn terrein , maar deze week mocht ik een architectenevent fotograferen in het atomium. Het is een inspirerende plaats zelfs voor een natuurfotograaf ...
Knappe foto's, maar 't staat copyright op, op het atomium. Dus deze mogen eigenlijk niet openbaar gepubliceerd worden. Er zal straks wel een modje passeren om ze te verwijderen. Maar 'k ben content dat ik nr1 gezien heb
@ Flinster: de beeldrechten op het Atomium worden beheerd door Sabam. Ik neem aan dat je daar een overeenkomst mee hebt voor publicatie van de beelden, zoniet zal je de foto's moeten verwijderen.
Mag het ook niet zonder commerciele doeleinde gepubliceerd worden? Ik vind het flauw moesten die beelden daarvoor verwijderd worden. Op die manier kan je ook gaan navragen bij candids op straat als iedereen achteraf toetemming gevraagd heeft, anders mag dat ook weer niet. Je kan wel de foto uploaden op imagehack, dan verliest het beeld al zijn rechten
Zo is het ook verboden foto's uit modemagezine's (Vogue, FHM, ect..,) op internet te plaatsen, maar upload je de foto zelf opnieuw via imagehack bijvoorbeeld, dan ist waterdicht
Je kan wel de foto uploaden op imagehack, dan verliest het beeld al zijn rechten
Zo is het ook verboden foto's uit modemagezine's (Vogue, FHM, ect..,) op internet te plaatsen, maar upload je de foto zelf opnieuw via imagehack bijvoorbeeld, dan ist waterdicht
Kan je eens uitleggen waarom dat zo zou zijn? Dat snap ik immers niet volledig.
De eerste is een prachtig shot.
Ik ga dat bij gelegenheid ook eens proberen!
http://markwijnants.zenfolio.com/
Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'
Ik heb ondertussen contact met Sabam. Ze gaan dit onderzoeken maar ze denken dat er geen probleem zal zijn om een foto van het atomium ter bespreking op BD te plaatsen. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.
Je kan wel de foto uploaden op imagehack, dan verliest het beeld al zijn rechten
The following types of files may not be uploaded under any circumstances:
(...)
* Files that infringe on the copyrights of any entity. This includes, but is not limited to, copyrighted photographs, as well as files for which user lacks usage and/or distribution permissions.
(...)
En zelfs mocht het zo zijn dat een foto die naar Imageshack geupload wordt, al zijn rechten verliest, dan kan alleen diegene die de rechten in de eerste plaats bezit die foto's uploaden. Rechten die je niet hebt, kan je niet afstaan.
Je zou je dan immers zelf blootstellen aan alle mogelijke schadeclaims die voortvloeien uit het gebruik van de foto's die jij geupload hebt.
Ik wacht ondertussen het antwoord van Sabam naar flinster af...
Comment