Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Breendonck : de sluipende dood (deel 2/2)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Breendonck : de sluipende dood (deel 2/2)

Deel 1
    + meer info kan je hier vinden

"Meine Ehre heisst Treue"... een cynische uitspraak & nu de dag vandaag nog steeds controversieel (google maar eens)...
    Let op het smalende doodshoofd wat nogmaals verwijst naar sadisme in de SS

Nogmaals de lange lugubere gang van de slaapzalen, nog steeds kil, vochtig en klam zoals 62 jaar geleden...
    Voetstappen weergalmen luid door de gang

De alom gevreesde folterkamer...
    Let op de greppel die diende om bloed & urine gemakkelijk af te voeren naar een putje...
    Een beangstigend gevoel als je alleen in die kamer staat, en beseft dat er op die plaats waar
    je precies staat daar velen het leven erbij gelaten hebben.

Re: Breendonck : de sluipende dood (deel 2/2)

Een donkere periode uit de geschiedenis op een zeer treffende manier in beeld gebracht! De lange gang en de folterkamer maakten op mij ook een zeer sterke indruk. Heb je 'het gaatje' in de vloer van de folterkamer gezien ... het leven vloeide er weg ...
    Je foto's illustreren perfect de sfeer die in het fort heerst. En dan nog zeggen sommigen dat 'het' leugens en fantasietjes zijn. Onbegrijpelijk.
    eldee doet het met D90 en Nikkor 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR en 24-70/2,8 AF-S G ED

eLDee's webstek

Comment

Opnieuw zeer sprekende opnames.

Comment

Sterke beelden!

Grtz,Fabienne
        Je kunt je vuist beter gebruiken om erin te lachen, dan om er mee te slaan.
        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
        The name of the game is to fill the frame!
        http://Fabke.fotopic.net

Comment

zeer goede beelden, de tweede is zeer goed gedaan met het lage standpunt
          Steven

Comment

Knap vervolg; ik zat er al op te wachten. Maar waarom deze keer in architectuur en niet in zwart-wit zoals versie 1?
            De gebruikte focaal van 10 mm is hier een prima toepassing om de indruk van desolatie en eindeloze diepte te versterken. Proficiat voor deze welbewuste keuze. Is dit de sigma 10-20 of een andere lens?
            Stel ook vast dat je op ISO 800 gewerkt hebt ( weerom gewettigde keuze ) en daarbij toch nog belichtingstijden had rond 1/6 sec. Heb je dat uit de hand gedaan (vaste hand in combinatie met focaal = 10 mm is voor mij persoonlijk de limiet) of heb je een steun gebruikt?
            Dank voor deze aangrijpende beelden.

Henri
            lidnummer: BD0435BE

Comment

Beklemende beelden
              mvg,
              Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                Knap vervolg; ik zat er al op te wachten. Maar waarom deze keer in architectuur en niet in zwart-wit zoals versie 1?
                Om eens een ander publiek aan te spreken ...

De gebruikte focaal van 10 mm is hier een prima toepassing om de indruk van desolatie en eindeloze diepte te versterken. Proficiat voor deze welbewuste keuze. Is dit de sigma 10-20 of een andere lens?
                Idd met de Sigma 10-20, de vervorming die de lens geeft op 10mm spreekt me telkens enorm aan...

Stel ook vast dat je op ISO 800 gewerkt hebt ( weerom gewettigde keuze ) en daarbij toch nog belichtingstijden had rond 1/6 sec. Heb je dat uit de hand gedaan (vaste hand in combinatie met focaal = 10 mm is voor mij persoonlijk de limiet) of heb je een steun gebruikt?
                Idd uit de hand, simpelweg om het feit dat ik mijn statief niet bij had ..
                Ik zeul niet graag met een hoop materiaal, dat belemmert mijn keuze van 'speciale' invalshoeken
                De meeste foto's zijn dan ook genomen leunend tegen een muur/grond...
                In tegenstelling tot mijn 300D valt ISO 800 op de 20D zeer goed mee...

Bedankt voor de interesse allen

Comment

Zeer sterke beelden terug. Vooral de derde is zeer sterk en beklemmend.
                  fotosite

Comment

Net de vorige reeks bekeken (zonder comments bij deze: prachtige reeks)
                    Maar hier is de tweede echt wel subliem Moet gewoon een comment geven.
                    Heel knap werk: de compo, perfect gekozen standpunt, het desolate, contrastwerking,....

mvg,
                    Caro
                    www.myspace.com/photocaroline

Comment

Hoewel de eerste en laatste mij weinig zeggen, vind ik de tweede erg sterk. Je kan inderdaad de voetstappen in de verte horen.

seppuku.

Comment

Sterke beelden en vooral bij het bekijken van nr.2 krijg je een beklemmend gevoel
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Zonder meer, fantastisch!
                          Vooral de 2de en de 3de geven enorm goed de sfeer terug
                          Bij die 3de werd ik zelfs heel stil en probeerde me voor te stellen wat
                          een verschrikkelijke taferelen zich daar moeten afgespeeld hebben.

En wanneer een foto zulke gevoelens losmaakt, dan moet het wel ne goeie zijn, mijn gedacht!

Greetz

Comment

nr2 is de beste uit de reeks

vooral dat lage standpunt doet 't em
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                            X