Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
mis hier en daar de échte scherpte, maar zie dat je met een 5.6 gewerkt hebt en mede daardoor vind ik de resultaten zeer goed! (Triker & Iris for F11!! )
Nummer 3 is echt heel lekker qua compo
2 vind ik ook erg mooi, jammer van die schaats alleen maar ja...ik knip er zelf ook wel eens vingers af
met alle respect schaatsers zijn frontaal in beeld gebracht,(met ruim tele bereik)
hierdoor speelt snelheid niet echt een grote rol en mag dit geen moeilijkheidsgraad zijn,
desalnietemin zeer mooi in beeld gebracht, vooral 2 en drie spreken me echt aan, mooie kleuren perfecte w/b
@sensor, wel eens geprobeerd, snelle schaatsers, en te weinig licht in zo'n schaatshal?.
@Triker, petje af hoor, ik weet hoe lastig het is, met een lichtsterkere lens zal het zeker nog beter gaan. Die 20D weet ook goed met de 1600iso om te gaan,zeg.
Gr Daan.
Nikon D100 24-85mm f/2,8-f/4 AF ,Nikkor 70-300 f/4-f/5,6 AF D ED ,Nikkor 17-55mm 1:2,8 G ED DX, Nikon Coolpix 5700.
@sensor, wel eens geprobeerd, snelle schaatsers, en te weinig licht in zo'n schaatshal?.
@Triker, petje af hoor, ik weet hoe lastig het is, met een lichtsterkere lens zal het zeker nog beter gaan. Die 20D weet ook goed met de 1600iso om te gaan,zeg.
Gr Daan.
SorryBluesdaniel, ik doe de laatste tijd niks anders, http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96180,http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=ijshockey en nog wel van zeer snelle schaatsers in onvoorspelbare richtingen, en niet in een uitgestippelde baan waar je tijd genoeg hebt om te focussen, en de schaatshal waar ik kom is waarschijnlijker nog slechter verlicht, maar lees ook een de goede commentaren van mij, ik vind het mooie fotos, maar of het nu zo moeilijk is iemand frontaal te schieten op recht stuk met een lap van een tele, dat was mijn punt meer niet,
De kwaliteit van de fotos vind ik ook goed zeker op 1600 iso, of heb je ze door een noiseprogje gehaald ,zoniet, inderdaad 20D
triker ik blijf erbij goeie fotos,maar sommigen mensen lezen hier niet goed precies,
Ik weet niet ben totaal een leek!
Maar interesse is zopas megagewekt door fotografie en ik kijk momenteel nog meer naar een sfeer dat een foto oproept dan naar de perfecte foto en dan vind ik 1 best wel interessant. De coolste foto vind ik wel de 3 maar de meest sfeerrijke vind ik de eerste.. Tijd voor een bril voor mij??
@sensor: Dit was voor mij geen vrije opdracht om foto's te schieten, moest wel eerst wat experimenteren. De hier getoonde foto's zijn test foto's in de bocht en op het rechte stuk. Foto's op het rechte stuk kunnen niet mislukken, het bochtenwerk is ook goed te doen mits je een goede lens hebt. De HSM 50-500 hoorde ik alle kanten opgaan, behalve de goede om soms geen focus te krijgen in de bocht. En hard ging het zeker, want ging tenslotte om de plaatsing voor de Olympische spelen!!
Ik denk ook wel dat het licht iets beter zal zijn in het Thialf dan waar jij meestal foto's maakt. Ik had als handicap een 5,6 lens, dus strepen we dat weer tegen elkaar weg ??
---
@Lacroix Timothy: Fotografie blijft een manier van kijken, inzicht en smaak. Gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak en mening over dingen. Dus jij mag van mij gerust 1 & 3 mooi vinden
---
@bluesdaniel: de werking van 1600 iso gaat op de 20D wel goed. Maar het geheel is ook afhankelijk per situatie is me al eens opgevallen. Sommige foto's is bv nog geen ruis op te zien, tenzij je weer andere situaties hebt waarbij de ruis niet om aan te zien is. Dus niet altijd even handig om te gebruiken, enkel bij dit soort nood situaties waar je echt niet anders kan!!
---
@Iris_1982: Met sharpness ongetwijfeld nog wel meer scherpte kunnen krijgen in de foto bij deze webresolutie. Maar eigenlijk weinig tijd om nog voor de lol foto's te maken. De meeste tijd zit h'm hedendaag bij mij in de afwerking voor publikatie foto's in magazines. Deze foto's zijn overigens niet vanuit het publiek genomen, maar langs de baan dankzij zo'n lelijk gekeurd pers hesje
@Christianne, servo, pendragon & remip: tnx
@Bjokke: Yips kerel, er zijn nog zoveel leuke dingen om te doen en maar zo weinig tijd en geld om overal heen te gaan
@aevh: Ik blijf tevreden met m'n 'mindere' materialen. Wie weet komt er ooit nog wel eens zo'n mooi stukje glas bij. Maar momenteel zit het er even niet in!
@Moderator: Top dat jullie de foto in de Hall of Fame hebben geplaatst
@ de rest: bedankt voor jullie tijd en/of reacties
(@aevh: Ik blijf tevreden met m'n 'mindere' materialen. Wie weet komt er ooit nog wel eens zo'n mooi stukje glas bij. Maar momenteel zit het er even niet in!)
Ik bedoelde er niets rots mee, alleen te zeggen dat met een lens waarbij de kleinste opening dicteert hoe je moet schieten een goede uitdaging is voor de fotograaf om mooie plaatjes te schieten, dat heb je ook prima gedaan. Was absoluut niet de bedoeling om je materiaal af te schieten, lenzen zijn duur en soms heb je ze niet altijd nodig voor je "dagelijks" werk.
Vriendelijke groet,
Edward
Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds
Comment