Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportdansen 4th €uro Championships

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sportdansen 4th €uro Championships

Afgelopen weekend in Luxembourg Link naar de organisatie

Open Adults Standard
    Igor POKASAMEW & Leila AKCELIK Belgium

Open Adults Standard
    David SCHAVEL & Xenia DVORINOVA Slovakia

Open Senior I Standard
    Slavek LUKAWCZYK & Edna KLEIN Belgium, regerend Belgisch kampioen Senioren I, en getipt als wereldkampioen op de komende werelkampioenschappen op 11 februari 2006 in Berchem !
    Last edited by RuudH; 28 december 2005, 22:09. Reden: Namen van de koppels bijgevoegd

Re: Sportdansen 4th €uro Championships

Alhoewel dit niet mijn ding is ga ik voor de tweede foto!
    Hier is de houding mooi weergegeven, men ziet de gezichten van het dansende paar en ik denk dat de kleurcombinatie hier ook voor iets tussen zit:
    kleur jurk en vloer maken het een warmere foto en de achtergrond lijkt hier minder druk dan bij die andere foto's.

Comment

wel mooi hoor, het is eens iets heel anders
      en met welke lens zijn deze foto's genomen ???

Comment

de achtergrond hoort erbij, maar ik vind het storend, zeker bij de eerste opname, de kleuren wel weer mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja, die achtergrond.... ik weet het, maar het is een wedstrijd, dus dit is de werkelijke situatie

De lens is een Sigma EX 70-200 2.8

Comment

Ken niks van dansen maar de foto's vind ik .

Comment

Zeer verzorgde opnamen met professionnele kwaliteit.
              Deze fotos zijn zeer moeilijk te verwezenlijken, gezien het verbod om flits te gebruiken en de zeer grote beweeglijkheid van het onderwerp.
              Zeer efficient opgevangen door de ISO in te stellen op 800 en de shutter priority van het toestel te gebruiken. Ook vakkundig inzicht om voornamelijk de "hold poses" in de dans te selecteren waarbij een zeer harmonieuze en vloeiende houding aangenomen wordt en waarbij het statisch moment van de dans benut wordt.
              Houdingen van nrs 1 en 2 zijn quasi identiek (hoewel nr 2 al ietwat door de knien gaat) maar moeten het afleggen bij de dynamiek van nr 3.

Henri
              Last edited by kodachrome; 24 december 2005, 01:58.
              lidnummer: BD0435BE

Comment

Hi,

Zeeeer goed:

Ik begrijp alleen niet waarom je shutter voorkeuze gebruikt.

Als je nu Av gebruikt en je max. diafragma instelt (misschien 1 stop minder dan wide open) , dan heb je toch altijd de kleinste sluitertijd, en wellicht ook bokeh ipv een background.

DPaul.
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                  Hi,

Zeeeer goed:

Als je nu Av gebruikt en je max. diafragma instelt (misschien 1 stop minder dan wide open) , dan heb je toch altijd de kleinste sluitertijd, en wellicht ook bokeh ipv een background.

DPaul.
                  Wat je opnoemt is nu exact de werkwijze die shutter priority toepast: zo kort mogelijke belichtingstijd en dus zo groot mogelijk diafragma (= groot open = lage f-waarde)

Henri
                  lidnummer: BD0435BE

Comment

De man in de eerste foto doet me wat aan Ken (jaja, van Barbie) denken
                    Voor de rest : knappe foto's !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                      Hi,

Zeeeer goed:

DPaul.
                      De lens is iets scherper niet volledig open. Langs de andere kant wou ik niet dat de shutter boven de 1/160 ging (ik gebruikte een 70-200). Je hebt gelijk dat de achtergrond waziger was geweest met Av op 2.8, en misschien was dat beter....
                      Last edited by RuudH; 1 januari 2006, 21:53.

Comment

mooi vastgelegt hoor !
                        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Drie maal prachtige beelden.
                          Groeten Leon
                          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                            Wat je opnoemt is nu exact de werkwijze die shutter priority toepast: zo kort mogelijke belichtingstijd en dus zo groot mogelijk diafragma (= groot open = lage f-waarde)

Henri
                            Henri, absoluut niet mee akkoord! DPaul heeft gelijk. Jij stelt dus dat bij een shutter priority (sluitertijdvoorkeuze) een groot diafragma door de camera zal gekozen worden als je de belichtingstijd zo kort mogelijk houdt?

Stel: Je kiest in jouw geval 1/125e => als uw meting van de camera dan toevallig op de lichte jurk van de dame valt dan zal uw camera reageren en zijn diafragma dichtknijpen (lees hoog f-getal) en krijg je dus niet wat jij stelt een lage f-waarde.

Er is hier maar 1 oplossing en dat is volledig manueel werken. Tijd en diafragma instellen, want uw meting wordt sterk bepaald door de keuze van onderwerp. Spotmeting brengt wel oplossing maar in dit soort van fotografie moet je snel reageren en kan niet altijd spotmeting toegepast worden gezien uw onderwerp voortdurend van positie verandert.

Greetz, RonnyE

Comment

Van dezelfde serie staan er deze week 2 foto's in een bekend Teve bladje ....

Comment

Working...
                              X