Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ijshokey 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: ijshokey 3

    Mooie reeks ,prachtige aktie foto's en mooie kleuren en scherp waar het hoort
    scherp te zijn . Thanks voor de vele tips ivm foto grootte en croppen.
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

    Comment


    • #17
      Re: ijshokey 3

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      Tip gekregen van een basketball fotograaf (vergelijkbare omstandigheden voor ijshockey?) : maakt al zijn foto's met een 50mm 1.8 op formaat 3000X2000 en haalt er zijn shots uit via crop. Ik moet zeggen : het werkt. Foto's zijn zeer scherp en goed van belichting, hij sukkelt door zijn 1.8 minder met hoge ISO's.
      het is dus op deze manier dat ik deze fotos heb gerealiseerd, met mijn sigma 18-50mm 2.8, max.bestandsgrootte, en dan kroppen met nog een aanvaardbaar resultaat, echter met nog een grotere diafragma opening 1.8 of 1.4 wordt het wel moeilijk om voldoende scherptegebied te verkrijgen, denk ik dan, wat soms wel mooi kan zijn, maar ook niet altijd de bedoeling,
      over de iso: 800 is voor mij het max. en ik vind dat de canon hier goed presteert in verband met de ruis.
      Groeten Sensor

      Comment


      • #18
        Re: ijshokey 3

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Tip gekregen van een basketball fotograaf (vergelijkbare omstandigheden voor ijshockey?) : maakt al zijn foto's met een 50mm 1.8 op formaat 3000X2000 en haalt er zijn shots uit via crop. Ik moet zeggen : het werkt. Foto's zijn zeer scherp en goed van belichting, hij sukkelt door zijn 1.8 minder met hoge ISO's.
        ik had het op net dezelfde manier geprobeerd (omdat ik op het moment nog maar alleen de 50mm 1.8 bezit) maar het is toch redelijk moeilijk om dan echt scherpe shots te krijgen hoor. en door dat croppen valt dan de ruis ook weer meer op (iso 1600). als de actie aan jouw kant van de baan gebeurt gaat het nog wel , maar iets verder wordt het mottig

        Comment

        Working...
        X