Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Awel, ik vind dit een super knappe bewerking.
Dichter dan deze foto kunt ge het analoge niet benaderen.
Een man op kop en daarachter in het stof het peloton en dan die vlekjes in het beeld.
Super bewerking en dito foto.
Awel, ik vind dit een super knappe bewerking.
Dichter dan deze foto kunt ge het analoge niet benaderen.
Een man op kop en daarachter in het stof het peloton en dan die vlekjes in het beeld.
Super bewerking en dito foto.
@ spikkesenior ik werk maar met 1 scherpstelpunt en dat verzet ik manueel met de joystickknop
Wil maar zeggen dat ik er zeker van ben dat het focuspunt niet op de 6 gericht stond
Ik plaats er een crop bij op de eerste renner - dan kan je hier de scherpte op beoordelen - zelfde foto - crop uitgaande van raw - zonder bewerking en niet opgescherpt
Ik kan de streepjes op de trui zien en alle lettertjes lezen
De renner bevindt zich hier 15 a 20m van waar ik sta
Met een voorwerp op 15m bedraagt de scherptediepte volgens mijn dofcalculator 4.667m (D500 F4 op 86mm - zie exif) (en 8.46m bij 20m)
De fotografe staat 5 rijtjes kasseien voor de renner - das ongeveer 1m - perfect normaal dat die ook scherp is dus
Groet,
Peter
@ spikkesenior ik werk maar met 1 scherpstelpunt en dat verzet ik manueel met de joystickknop
Wil maar zeggen dat ik er zeker van ben dat het focuspunt niet op de 6 gericht stond
Ik plaats er een crop bij op de eerste renner - dan kan je hier de scherpte op beoordelen - zelfde foto - crop uitgaande van raw - zonder bewerking en niet opgescherpt
Ik kan de streepjes op de trui zien en alle lettertjes lezen
De renner bevindt zich hier 15 a 20m van waar ik sta
Met een voorwerp op 15m bedraagt de scherptediepte volgens mijn dofcalculator 4.667m (D500 F4 op 86mm - zie exif) (en 8.46m bij 20m)
De fotografe staat 5 rijtjes kasseien voor de renner - das ongeveer 1m - perfect normaal dat die ook scherp is dus
Groet,
Peter
Bedankt voor uw uitleg....maar blijf erbij dat de renner niet scherp is....bewegingsonscherpte..,
Oorspronkelijk geplaatst door spikkeseniorBekijk bericht
spijtig ligt de scherpte verkeerd (op nummer 6)
Eddy, ik geef commentaar op de originele foto met retro aspect en ik vind die gewoon super.
De eerste renner rijd op een kasseistrook de andere rijd op asfalt zo te zien.
Knappe foto en mooi standpunt. Spijtig dat de supporters er zo rustig bijstaan, maar die heb je niet in de hand. Wel allemaal mooi naast de weg zoals het hoort en geen bier of mutswerpers.
Comment