Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tafeltennis II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tafeltennis II

[FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Re: tafeltennis II

Zou voor een meer dynamische foto gaan ofwel proberen de concentratie vast te leggen bij de ontvanger. Tijdens een opwarming mis je toch een beetje de echte sfeer... Heb tijdens de Dutch Open Badminton ook de tafeltenissers bezig gezien en kan me best inbeelden dat je bv bij die Chinezen niet snel het goeie moment te pakken krijgt (kon al niet volgen met kijken).
    Blijf in ieder geval andere foto's posten!
    Website: http://www.d-eye.be

Comment

Is inderdaad een "rustpunt" moment, maar ik vind het toch een leuke foto hoor. Tafeltennis heb ik nog niet geprobeerd.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Is inderdaad niet makkelijk, want als je gewoon 1/100 te vroeg/telaat afdrukt is het balletje uit zicht. Hier heeft ze net teruggeslagen. Zet ik de sluitersnelheid wat trager dan is haar slagarm heel wazig want 't gaat vliegensvlug zo'n slag.

Comment

Zou je de exif van deze foto eens kunnen tonen?
          Ik fotografeer ook wel eens een tafeltennismatch maar ik krijg het balletje toch niet bevroren hoor. Zelfs niet op iso 800.
          Ik trek mijn foto's in raw en belicht dan 1 stop onder, wat ik achteraf terug optrek in pp. Ik haal dan ongeveer 1/100 tot 1/125 en dan is de arm inderdaad bewegingsonscherp net als het balletje (ongeveer 5 cm).
          Lionheart

Fujifilm finepix S7000, Metz Mecablitz 36-C2, 1x RIDATA CF 1Gb 80x, 2x CF 128 Mb PQI 40x, Vanguard Millenium 3 statief, Shutter release cable, Lowepro Nova 1 AW.

Comment

@ Lionheart

D70 met een Nikkor 80-200 ED f2.8. 1600 ISO. Geen sportstand. Heb op A-prioriteit gezet f2.8, geen flash gebruikt. Deze foto is op 135 mm met 1/250. Meting = CenterWeightedAverage. Ging prima. Maar speelsters bewegen vlug en de scherpstelling kon niet goed volgen op AF-C. Heb dan op AF-S getrokken.
            Heb in dit geval wel gewacht op een langzame topspin. Dan gaat het balletje minder snel en met een boogje.
            Op dit forum staat nog een foto van een contrasmash op 1/125 getrokken en dat merk je aan de arm en balletje. Topic = 'mep er op ...'
            Voeg daaran toe dat haar rode rubber 2,2 mm is + continue gegomd, dan weet je dat de snelheid van dat balletje erg hoog ligt.

Kan je wat foto's tonen?

Groetjes.
            Patrick

Comment

2.2mm kan nie 2.1 is de dikste rubber en wat volgt is de max
              Nikon D90 + 16-85mm

Comment

@ Canakris: 2,2 mm kan. Er zijn rubbers die tot 2,6 mm gaan. Voorbeeld "Stiga Innova Premium". Hangt van het merk af. Maar als je "Butterfly" bedoelt, dan wordt 2,1 gevolgd door Max.

Groetjes
                Patrick

Comment

Working...
                X