Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik ben zelf ook actief tafeltennisser en zulke foto's kan ik altijd waarderen.
op welke iso waarden is dat genomen en met welke lens???
want binnenkort op de belgische kampioenschappen ga ik mijn D70 eens uittesten. Maar gebruik de sigma 18-125 en ik denk dat het telebereik niet voldoende zal zijn. Zou nog een betaalbare telelens willen aanschaffen ......zodus???
Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
Hier op dit forum.
@ Jan,
Is getrokken in een zaal met relatief weinig licht. Je kent het wel hé.
D70 met een Nikkor 80-200 ED f2.8. 1600 ISO. Heb op A-prioriteit gezet f2.8 en f3.2, no flash, tot 200 mm getrokken en gezorgd dat ik een sluitersnelheid had die boven 125 lag. Deze foto is op 135 mm met 1/125 en een stopke bij. Meting = CenterWeightedAverage. Ging prima. Van de 50 foto's waren er 2 onscherp. Mijn foutje. Spelers bewegen te vlug en de scherpstelling kon niet goed volgen op AF-C.
Heb dan op AF-S getrokken. Scherpgesteld en dan kadrage bepaald. Anders was het niet goed te doen.
Is getrokken op de training. Ben zelf actieve speler dus met de trainer een goede band . Was leuk.
Jan success erbij en ben benieuwd naar je foto's.
Patrick
[FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.
Betaalbaar is relatief natuurlijk. Voor binnen hebt ge eigenlijk een F2.8 lens nodig. Zoals daar zijn de Nikon 70(of is het 80?)-200 F2.8, eventueel met VR en de Sigma 70(of was het nou hier 80?)-200 F2.8.
Dat zijn wel lenskes van 800 euro, en de VR versie van 1500 euro.
Als dat niet uw ding is, dan is de 70-300 F 5,zoveel van nikon de goede keuze (rond de 150 euro dacht ik) maar dan is ISO1600 een must, en dus ruis en toch maar 1/100 a 1/150 bij volledig zoombereik.
Enfin, ik heb ook (nog) geen F2.8 lens, maar vroeg of laat schaf ik mij wel een aan.
Comment