Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hou niet van 'meerdere' foto's. De eerste is voor mij knap mede door de actie en de draai daarin en dat je een goed fotograaf bent weet ik al lang ! Waarom men geregeld 'meer ruimte' vraagt is mij een raadsel (waarschijnlijk een clubhype), het onderwerp zit in deze foto prachtig
Geen clubhype, het haalt het paard meer uit het midden waardoor ie prettiger kijkt
De kijkruimte respecteren heet dat. De ruiter kijkt namelijk naar links, nu kijkt ie niet de ruimte in, maar tegen het kader aan. Het geeft ook de dynamiek meer ruimte waardoor het beeld wat meer actie krijgt.
De ruiter kijkt eigenlijk meer recht in de camera dan naar links, want dat was ook de richting die hij moest volgen na die korte draai.
Misschien dat hij iets meer naar links kijkt omdat hij niet 100% recht naar mij toe moet, want dan zou ik in de weg hebben gestaan, ik stond net buiten het koord van de afspanning.
(Dat ik meerdere foto's tegelijk plaats, dat is toch geen probleem?
Door te scrollen kan je ze toch elk apart bekijken?
Als ik er telkens een nieuw topic voor opstart, dan moet je veel meer keren klikken om ze allemaal te kunnen zien.)
Maar toch bedankt voor jullie reacties, iedereen mag zijn eigen mening meedelen, dat is voor mij helemaal geen probleem.
Geen clubhype, het haalt het paard meer uit het midden waardoor ie prettiger kijkt
De kijkruimte respecteren heet dat. De ruiter kijkt namelijk naar links, nu kijkt ie niet de ruimte in, maar tegen het kader aan. Het geeft ook de dynamiek meer ruimte waardoor het beeld wat meer actie krijgt.
Hier even een slecht gekloond voorbeeld
Hou het toch maar bij de originele foto. Nu staat het paard in het midden en lijkt het tegen de rechterkant aan te lopen. Mijn vizie is laat meer ruimte in de richting waar het object naar uitkijkt.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
(Dat ik meerdere foto's tegelijk plaats, dat is toch geen probleem?
Door te scrollen kan je ze toch elk apart bekijken?
Als ik er telkens een nieuw topic voor opstart, dan moet je veel meer keren klikken om ze allemaal te kunnen zien.)
.
Jij plaatst zoveel foto's als je wil, dat is jou beslissing !
Ik zie graag foto per foto afzonderlijk om te beoordelen omdat iedere foto op zich een andere vorm, inhoud en/of sfeer heeft dus dat 'klikken' is geen probleem.
Comment