Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
Zelf zou ik deze misschien vierkant hebben uitgesneden, puur om die bouwconstructie links uit beeld te houden.
Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer
Initiele uitsnede was vierkant net om die reden, maar ik heb deze opnieuw in originele beeldverhouding gebracht omdat ik dat beter vind uitkomen op het forum... zal ik in het vervolg niet meer doen.
Website
Canon 1200D + EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS II + EF 70-200mm F4.0L IS USM + EF 50mm F1.8 STM
Erbarmelijke lichtomstandigheden in de Llydastables, ken het daar. Waarschijnlijk ook een serieuze crop gemaakt en ruisonderdrukking, vandaar niet scherp. Ik heb de indruk dat de scherpte op de manentop van het paard ligt, ik zou scherpstellen op de ruiter maar dan heb je een kleiner diafragma nodig en zeker een snellere sluitertijd. Minimum sluitertijd is toch 640 voor een sliding stop. Ervaring heeft mij al geleerd dat je er met een lichtsterke lens moet werken, anders kom je er niet.
De fotografen die er foto's maken op de futurity en dergelijke hebben alom in de piste flitsen hangen, hebben een fullframe en zeer lichtsterke lenzen. Dat is voor een amateur niet betaalbaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
... en nog meer ruis binnenhalen.
Sluitertijd is kort genoeg, voor dit onderwerp dat naar de camera toe beweegt.
@TS: volgens Jos doe je het dus helemaal zoals het moet. Ik zou zeggen, doe het dan volgende keer exact zoals nu en toon ons dan het resultaat nog eens. ( Het zou dan logischerwijze allemaal in orde moeten zijn)
Mooi en lekker scherp waar het scherp moet zijn.
Zelf zou ik deze misschien vierkant hebben uitgesneden, puur om die bouwconstructie links uit beeld te houden.
Scherpte ligt toch op paardenhoofd. Mogelijk kan je een stuk clonen uit het gebouw achter het paard en het linkse stuk dat helderder is wegwerken, zelfs de paal weggwerken?
Comment