![](http://www.website1.be/bd/113BD.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Jump
Collapse
X
-
-
Re: Jump
juist afgedrukt op het goed moment een knappe foto
maar je achtergrond neemt teveel in beslag te druk
teveel groene bomen eventueel wat croppen
de sluitersnelheid en iso ligt te hoog daarom zijn je bomen
niet wazig genoeg en is je onderwerp niet genoeg op de voorgrond
probeer maar eens hopelijk heb ik gelijk
groetjes rudySamen op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Canon 50d 18-200 - 100-400 - 100 macro f2.8portfolio = http://rdewebs.com
-
Oorspronkelijk geplaatst door rude50d Bekijk berichtjuist afgedrukt op het goed moment een knappe foto
maar je achtergrond neemt teveel in beslag te druk
teveel groene bomen eventueel wat croppen
de sluitersnelheid en iso ligt te hoog daarom zijn je bomen
niet wazig genoeg en is je onderwerp niet genoeg op de voorgrond
probeer maar eens hopelijk heb ik gelijk
groetjes rudy
Het hangt er vanaf wat je wilt laten zien. Als het je bedoeling is om het gehele tafereel te laten zien, dus zowel de hindernis als paard en ruiter volledig dan is het onontkoombaar dat er ook wat van de omgeving op de foto komt.
Als je de achter grond wilt vervagen is het devies om meer in te zoomen naar 200mm of meer. Je scherptediepte wordt dan kleiner waardoor de omgeving minder dominant op de foto overkomt. Als je dan alsnog het hele tafereel op de foto wilt is een stukje achteruitlopen wellicht nodig.
Het is ook mooi om slechts een deel van paard en ruiter op de foto te zetten door op 200 of 300 mm en vol open diafragma te werken. Het wordt dan wel een andere foto onder het motto "de staart hoeft er niet op te staan om te zien dat het een paard is". Dit is echter meer een kwestie van smaak en vaardigheid. Closue-up sportfotos zijn een stuk lastiger goed (scherpte, compositie en moment) te maken.
De timing van de sprong is inderdaad goed. Ietsje later, als de ruiter wat meer mee in de beweging is is ook een goed moment om af te drukken.
Succes!Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Dank u voor de reacties en de tips,
Dit is de eerste keer dat ik aan sportfotografie doe, 95% van mijn foto’s zijn macro.
Dus heb ik geen enkele ervaring met deze sportfografie, en dit was even testen wat resultaat het opleverde. De locatie waar deze gemaakt is was stond vol met bomen en struiken, en dan nog eens slechte weersomstandigheden en kon niet verder van mijn onderwerp staan.
Comment
Comment