Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gilbert & Vanendert @ Waalse Pijl 2012

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gilbert & Vanendert @ Waalse Pijl 2012

Philippe Gilbert & Jelle Vanendert die de Muur van Hoei opstormen tijdens de Waalse Pijl 2012:

Hopelijk kunnen ze zondag strijden voor de eerste plaats in Luik.

Grtz,
    Jan
    www.janvandenbulck.com

Re: Gilbert & Vanendert @ Waalse Pijl 2012

heb ik het mis of zit er veel ruis on het beeld, voornamelijk in zwart.
    Veel uitgebrande stukken, moment is mooi
    http://www.pietervh.com/
    http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

Een geslaagde foto, Jan. Welke exif waarden?

(Ik was vorig jaar op de muur dus ik weet hoe moeilijk de omstandigheden daar zijn om goede foto's te nemen, door de drukte.)
      www.peterwagemans.be

Comment

Thanks, het is er inderdaad zoeken naar een goed plaatsje.
        Toch nog een buitenbocht gevonden waar niet al te veel volk stond
        en toen na de 2de passage op de muur de mens voor mij weg ging,
        stond ik mooi op de eerste rij voor de finale.

Exif? Niet 100% zeker, maar denk ISO800, sluitertijd zal iets van 1/800 of 1/640 geweest zijn. En met m'n diafragma zat ik meestal rond de F9.
        Koers is moeilijk, gelukkig kwamen ze 3 keer voorbij.
        Alleen veranderde het weer en de bewolking wel constant
        en stonden er bomen die schaduw wierpen op een deel van de baan.
        Maar ben wel tevreden over het resultaat, 't is de Phil zoals hij is.

@pietsever: Ik speel nogal veel met mijn contrast, hooglichten en dergelijke in nabewerking (normaal schiet ik 90% concertfoto's vandaar), om de plaatjes wat levendiger te maken, weet dat dit voor uitbranding en ruis kan zorgen, maar ik ben geen grote fan van 100% realistische foto's qua contrast en kleuren. In dit geval hebben die bomen van hierboven er ook wel veel mee te maken. Er kwam hevig licht tussen de bomen door, maar de rest van de weg bleef erg donker. En aan flashen begin ik niet voor een koers.
        www.janvandenbulck.com

Comment

Ik vind deze foto echt af. Wat een gelaatsuitdrukking. Die ruis past zeker en vast bij de geweldige nabewerking.
          "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
          VePix.be is the place to be :-D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Van den Bulck Bekijk bericht
            Thanks, het is er inderdaad ...
            Dank je, da's duidelijk. Nogmaals, ik vind de foto meer dan geslaagd!
            www.peterwagemans.be

Comment

Zoals al ik heb gezegd Jan

Dikke plaat

Jente

Comment

Merci gasten!!
                www.janvandenbulck.com

Comment

wat je met foto doet kwa bewerking dat is persoonlijke voorkeur, maar F9 op klaarlichte dag! op f4 of f5.6 heb je scherpte over de ganse renner.
                  Nu dit is wat ik zou doen, want voor mij komt dit over van geen controle over de instellingen, nu als ruis de bedoeling was, dan snap ik het moeilijk, iedereen wil een toestel die ruisvrij kan trekken en als ze ruis willen voegen ze het toe vanuit beeldbewerking en niet via toestel
                  Nu als jij tevreden bent met je foto dan is dat uiteindelijk het belangrijkste, ik denk daar anders over maar daarom zijn deze forums er
                  http://www.pietervh.com/
                  http://www.flickr.com/photos/pieter776/

Comment

@Piet:

Ik schrijf toch nergens dat ruis de bedoeling is, maar net een bijwerking van de nabewerking en de omstandigheden.
                    Door de hevige schaduw van de bomen, zijn de donkere delen bijvoorbeeld opgelicht,
                    wat onvermijdelijk kwaliteitsverlies met zich meebrengt.
                    Verder zeg ik dat voor mij persoonlijk een levendigere foto door met contrast en curves te spelen belangrijker is dan technische perfectie.
                    Al is een goed evenwicht tussen die 2 natuurlijk wel belangrijk, het mag er niet over gaan (of toch niet teveel ).

En over het diafragma (weet niet 100% zeker dat het F9 was, maar wel ongeveer), ik ben geen koersfotograaf met wat ervaring zoals jij hé (2de koers met DSLR), dus dat is wat zoeken en zoals je zelf weet heb je niet veel tijd om even iets te proberen bij een koers. Ik had gekozen voor op ISO 800 te werken, omdat het erg donker weer was als er een donkere wolk passeerde en sluitertijd had ik op 1/800 gezet om zeker te bevriezen.
                    Als de renners dan eraan komen zoeven en je ziet dat je nog iets aan het overbelichten bent, dan is het vliegensvlug handelen en het diafragma wat dichtpitsen (ISO zakken was beter geweest, maar 't was rap handelen zoals gezegd en dan werkt het diafragma draaiwieltje het snelst) en zien dat je het shot hebt dat je wilt, en daar ben ik mijns inziens wel in geslaagd als grote Gilbert-fan.
                    En gelukkig weten er toch nog andere mensen hier op het forum deze plaat te smaken.
                    www.janvandenbulck.com

Comment

Ik vind dit wel een mooie benadering van sportfotografie. Inspirerend
                      Groetjes, KC
                      www.sportbeelden.com

Comment

sluit mij aan bij de voorganger...de foto spreekt gewoon, het afzien van de renners komt perfect tot uiting. Het heeft iets 'dramatisch'

Comment

Klasse plaat..zonder veel woorden enorm veel dynamiek in deze opname.
                          Zou zo uit de gazet kunnen komen.Frontpagina dan wel te verstaan..
                          Goed hoor.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                          X