Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoolsport 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoolsport 2

    Ik heb opnieuw de kans gehad om een volleybalmatch tussen scholieren te fotograferen.
    Zeer moeilijke omstandigheden (nauwelijks licht) en ook de kleuren van de sporthal waren afgrijselijk. Vandaar ook de zwart-wit omzetting...

    Graag jullie eerlijke mening!

    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Schoolsport 2

    Vind het een mooie foto,
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Schoolsport 2

      Netjes hoor

      (en de kleuren is een oplosbaar probleem als alle tl buizen in de zaal dezefde kleur hebben: manuele witbalans op pre-set calibreren met een grijskaart, en voor de zekerheid in RAW werken zodat je achteraf nog wat meer correctiemogelijkheid hebt))
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #4
        Re: Schoolsport 2

        Mooie actie, mooi afgewerkt. Zwart-wit omzetting + wb zeer geslaagd.

        Comment


        • #5
          Re: Schoolsport 2

          geslaagde omzetting.
          welke sporthal is het en waar, wil dat schuine wel eens mee maken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Schoolsport 2

            Alex en Steenkst, bedankt voor jullie reacties!

            Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
            Netjes hoor

            (en de kleuren is een oplosbaar probleem als alle tl buizen in de zaal dezefde kleur hebben: manuele witbalans op pre-set calibreren met een grijskaart, en voor de zekerheid in RAW werken zodat je achteraf nog wat meer correctiemogelijkheid hebt))
            Binnen 2 weken kan ik nog eens volleybal fotograferen. 'k Weet nog niet of het in dezelfde zaal zal zijn, maar wellicht ook weer slechte omstandigheden. Ik heb (nog) geen grijskaart, maar jouw methode lijkt me zeker het proberen waard. Lukt dat ook met een blad wit papier of is een grijskaart echt nodig?

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            geslaagde omzetting.
            welke sporthal is het en waar, wil dat schuine wel eens mee maken.
            grt,bouk.
            Ja, bouk, ik weet dat je geen fan bent van het schuine, maar hier vind ik het zeker een meerwaarde. Ik vind dat het de compo ten goede komt... Als je het net horizontaal plaatst, heb je gewoon een horizontale witte band op ongeveer 1/4 van de foto en ik vind dit storend.
            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Schoolsport 2

              Mooi scherp maar het moment iets vroeger was nog iets beter geweest denk ik.

              Als de aanvalster juist de bal raakt of geraakt heeft.


              Nu zijn al de speelsters al weer in dalende lijn.



              Mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment


              • #8
                Re: Schoolsport 2

                Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                Mooi scherp maar het moment iets vroeger was nog iets beter geweest denk ik.

                Als de aanvalster juist de bal raakt of geraakt heeft.


                Nu zijn al de speelsters al weer in dalende lijn.



                Mvg

                Steven
                Zie "schoolsport 3" voor een aanvalster die juist de bal raakt!

                Hier was het mij vooral te doen om mijn ploeg (witte shirts) en hun blok.
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Schoolsport 2

                  Netjes gedaan

                  grt
                  dany10
                  Nikon D4 / Nikon /Nikon D300 /Nikon 80 - 200 AFS 2.8
                  Nikon / nikon 300 2.8 afs /nikon 24 -120 vr 4/ nikon 200 - 500 vr 5.6 / Flitser / SB600

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schoolsport 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                    Binnen 2 weken kan ik nog eens volleybal fotograferen. 'k Weet nog niet of het in dezelfde zaal zal zijn, maar wellicht ook weer slechte omstandigheden. Ik heb (nog) geen grijskaart, maar jouw methode lijkt me zeker het proberen waard. Lukt dat ook met een blad wit papier of is een grijskaart echt nodig?
                    Een grijskaart lijkt me wel nodig. Iedere goede fotozaak heeft ze wel in voorraad en ze kosten tussen de 7 en 15 euro. Of ander via internet bestellen. Het formaat wat ik gebruik is 15 bij 20 cm en voldoet.

                    Probeer de volgende keer dezelfde foto maar dan van de andere kant te maken? Het blok in sprong achter het net. Dit levert volgens mij mooie gezichtsuitdrukkingen op.
                    Groetjes, KC
                    www.sportbeelden.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schoolsport 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                      Een grijskaart lijkt me wel nodig. Iedere goede fotozaak heeft ze wel in voorraad en ze kosten tussen de 7 en 15 euro. Of ander via internet bestellen. Het formaat wat ik gebruik is 15 bij 20 cm en voldoet.

                      Probeer de volgende keer dezelfde foto maar dan van de andere kant te maken? Het blok in sprong achter het net. Dit levert volgens mij mooie gezichtsuitdrukkingen op.
                      Ik ben die raad niet vergeten, maar ik mag niet langs de speelhelft van de andere ploeg komen... Het is ook zo dat er tijdens scholencompetities niet gespeeld wordt op grote terreinen waardoor je - mits meer afstand te nemen - toch zo'n positie zou kunnen innemen. Indien dit toch mogelijk is, probeer ik het zeker uit!
                      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schoolsport 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Ik ben die raad niet vergeten, maar ik mag niet langs de speelhelft van de andere ploeg komen... Het is ook zo dat er tijdens scholencompetities niet gespeeld wordt op grote terreinen waardoor je - mits meer afstand te nemen - toch zo'n positie zou kunnen innemen. Indien dit toch mogelijk is, probeer ik het zeker uit!
                        Misschien eens proberen om een 70-200 (of Sigma 50-150) te gebruiken. Met deze lens zou je van aan de achterlijn wel kunnen (en dat zal toch wel mogen hoop ik).

                        Voor de blokvorming zou een hogere positie waarschijnlijk nog beter zijn maar waarschijnlijk geven niet alle sporthallen deze mogelijkheid.

                        Knap bezig wel en leuk om nog eens volleybal te zien.

                        Ga proberen om binnenkort nog eens in Leuven naar AsseLennik te gaan zien in de Champions League en eventueel vanuit de tribunes wat foto's te maken.


                        Mvg

                        Steven
                        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schoolsport 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                          Misschien eens proberen om een 70-200 (of Sigma 50-150) te gebruiken. Met deze lens zou je van aan de achterlijn wel kunnen (en dat zal toch wel mogen hoop ik).

                          Voor de blokvorming zou een hogere positie waarschijnlijk nog beter zijn maar waarschijnlijk geven niet alle sporthallen deze mogelijkheid.

                          Knap bezig wel en leuk om nog eens volleybal te zien.

                          Ga proberen om binnenkort nog eens in Leuven naar AsseLennik te gaan zien in de Champions League en eventueel vanuit de tribunes wat foto's te maken.


                          Mvg

                          Steven
                          Tja... volleybal: een fantastische sport he!

                          Het zou voor mij een droom zijn om een lichtsterke 70-200 te kunnen gebruiken voor dit soort fotografie, maar ja, ik moet het momenteel stellen met het materiaal dat ik heb. Ik heb wel nog de kitlens van Canon: 55-250 mm, maar die is niet lichtsterk en daar kan ik in een sporthal niet veel mee aanvangen. Bij m'n 17-55 mm 2.8 lens zat ik al op de limiet. Om een sluitertijd van 1/500 te bekomen moest ik m'n iso al op 1600 zetten wat echt wel het maximum is bij m'n camera.

                          Als ik ooit nog eens in Roeselare geraak, probeer ik ook eens om daar foto's te maken. Maar, dat zal ook een beetje afhankelijk zijn van de plaats die ik kan bemachtigen.

                          Bedankt voor je reactie, Steven!
                          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schoolsport 2

                            Zit met mijn 40D in sporthallen ook altijd op 1600.
                            De 1DMII kan gelukkig ook 1250 goed aan.


                            Een lichtsterke tele zal je denk ik veel verder helpen maar inderdaad budget is meestal het probleem maar in ieder geval trek je goed je plan met de mogelijkheden die je hebt.

                            Jammer dat we zo ver uit elkaar zitten anders konden we wel eens een volley SD maken


                            In ieder geval blijven volhouden en foto's posten
                            Is eens iets anders dan al dat motorgeweld.

                            Mvg

                            Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                            Comment

                            Working...
                            X