Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Silverstone 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GP Silverstone 2011

Sebastian Vettel in actie bij vrije trainingen.
    ISO 250 sluiter 1/125
    Niks gecropt
    Last edited by antool; 18 juli 2011, 14:00.
    canon
    www.Pictostijn.net
    https://www.facebook.com/Pictostijn

Re: GP Silverstone 2011

Voorkant niet scherp en achterwiel gesneden.

Comment

alee manneke, volgens mij heeft u zich vergist...Dit is Mark Webber

Comment

@ U1313 Voorkant hoeft niet scherp te zijn, dat intreseerd me ook niet. Het is de essentie dat de rijder scherp is en dat de foto beweging uitstraalt. Anders kon ik deze foto nemen op pakweg 1/500 en dan was wel de hele boel scherp. Enkel dat van het achterwiel is wel jammer idd.
        @Joopie01: Gij zijt tenminste wakker :-) ik had het gezien van zodra ik de foto poste maar was beniewd of het lang ging duren voor iemand dit zag.
        canon
        www.Pictostijn.net
        https://www.facebook.com/Pictostijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door U1313 Bekijk bericht
          Voorkant niet scherp en achterwiel gesneden.
          Ik volg en de wagen staat te centraal...
          Anders moet je een ander AF punt nemen ipv het middenste dan zal de voorkant scherp zijn en op 125 krijg je ook alles scherp hoor
          Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
            @ U1313 Voorkant hoeft niet scherp te zijn, dat intreseerd me ook niet. Het is de essentie dat de rijder scherp is en dat de foto beweging uitstraalt.
            Voor jou misschien...
            Voor mij is dit niet meteen een geslaagde panning. Het wiel wordt ervan gesneden (wat dit sowieso al geen showcase waardige foto maakt)
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antool Bekijk bericht
              @ U1313 Voorkant hoeft niet scherp te zijn, dat intreseerd me ook niet. Het is de essentie dat de rijder scherp is en dat de foto beweging uitstraalt. Anders kon ik deze foto nemen op pakweg 1/500 en dan was wel de hele boel scherp. Enkel dat van het achterwiel is wel jammer idd.
              @Joopie01: Gij zijt tenminste wakker :-) ik had het gezien van zodra ik de foto poste maar was beniewd of het lang ging duren voor iemand dit zag.
              Een dergelijke foto moet beweging uitstralen, dat klopt, en bij dergelijke 'open wheel racers' is het ook niet belangrijk dat de auto helemaal scherp is ... maar de rijder moet echt scherp zijn ...

Maar : de helm van Webber is niet echt scherp, de scherpte ligt hier op 'Bull' op de zijkant, de helm is net niet scherp meer ... en dat achterwiel maakt van deze foto een snapshot, hoe je het ook draait of keert.

Als je dan toch cropt, wat absoluut mag hé, dan laat je nog meer van de wagen wegvallen en moet de helm vlijmscherp zijn ... omdat nu alleen een klein stukje van het achterwiel wegvalt is het gewoon niet mooi ... ik gebruik altijd het centrale AF punt en zorg dat deze op de helm valt, werkt perfect.

Sorry, bij mij ging deze recht de vuilbak ik eerlijk gezegd, klinkt misschien hard, maar ik leg voor mezelf de lat altijd hoog ... bvb op Spa maak ik altijd foto's in La Source, maar pakweg 90% hiervan komt nooit publiek omdat ik ze niet goed genoeg vind.

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
              X