Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5000m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5000m

Atleet in actie op de 5000m (interclub masters mannen - Roeselare)

flickr - personal website

Re: 5000m

Nette plaat Jan.

Kleinigheidje: de scherpte lijkt me niet helemaal top. Zou kunnen komen door verkleinen of door gebruik f2.8. Zelf werk ik altijd op f4 waardoor de lens meestal net wat scherper wordt. Dat had in dit geval goed gekund omdat je met 1/4000 nog genoeg over had.
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Op werkelijke grote is de foto scherp, maar f4 levert inderdaad betere scherpte op. Meestal gebruik ik dan ook f4. Soms schakel ik toch even over naar f2.8 omdat ik hiermee de aandacht nog meer op het onderwerp kan leggen door de achtergrond waziger te houden. Het gevolg van deze kleinere scherptediepte is dan wel dat er meer foto's out-of-focus zijn en dus voor de digitale prullenmand zijn.

Bedankt voor de reactie =)
      flickr - personal website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
        Op werkelijke grote is de foto scherp, maar f4 levert inderdaad betere scherpte op. Meestal gebruik ik dan ook f4. Soms schakel ik toch even over naar f2.8 omdat ik hiermee de aandacht nog meer op het onderwerp kan leggen door de achtergrond waziger te houden. Het gevolg van deze kleinere scherptediepte is dan wel dat er meer foto's out-of-focus zijn en dus voor de digitale prullenmand zijn.

Bedankt voor de reactie =)
        Bij 200mm op een D90 en een afstand van camera tot de atleet van 10 meter is de DOF bij f4 ongeveer 40 cm en bij f2.8 ongeveer 28cm. Ik zou voor nauwelijks zichtbare 12 cm minder DOF in dit soort situaties het risico niet nemen.
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

Comment

Working...
        X