Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Downhill Namen 2011

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Downhill Namen 2011

Na lange tijd weer niets gepost te hebben; hier nog eens een fototje.
    Met dank aan Tom Vander Heyden voor de tips.

Uploaded with ImageShack.us

Laat maar horen wat jullie ervan vinden.

Ciao,

Loek

Ik heb geprobeerd om met jullie tips enkele kleine aanpassingen te doen ivm fotofilter, contrast en verzadiging.
    Ook heb ik gemerkt dat bij het omzetten nog eens een verscherping gebeurde dus deze heb ik uitgevinkt.
    Ciao,
    Loek

Last edited by Loek Pictures; 7 juni 2011, 15:24. Reden: Enkele kleine aanpassingen.

Re: Downhill Namen 2011

Oorspronkelijk geplaatst door Loek Pictures Bekijk bericht
    Na lange tijd weer niets gepost te hebben; hier nog eens een fototje.
    Met dank aan Tom Vander Heyden voor de tips.

Ciao,

Loek
    Volgens mij heb je uw raadgever niet goed begrepen.
    Wat schoon had moeten zijn is hier helemaal om zeep geholpen tijdens de nabewerking.
    Sorry dat ik hier zo "cru" zeg, maar met onjuiste comentaar schiet je ook niks op.
    'k Hoop dat je deze in RAW hebt geschoten (en bewaard hebt) zodat je deze nog kunt bewerken want zoals ik al vermelde, het had een schoon kunnen zijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Inderdaad, kon een prachtige plaat geweest zijn. Mooi scherp, mooie hoek, maar spijtig van de bewerking/flits. Ik word een beetje afgeleid door al die scherpe/felle lichtpunten en -plekken. Is de originele versie ook zo?
      Het had inderdaad een mooie plaat kunnen zijn, en die zal hier wel nog verschijnen denk ik.

Gr, C

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Volgens mij heb je uw raadgever niet goed begrepen.
        Wat schoon had moeten zijn is hier helemaal om zeep geholpen tijdens de nabewerking.
        Sorry dat ik hier zo "cru" zeg, maar met onjuiste comentaar schiet je ook niks op.
        'k Hoop dat je deze in RAW hebt geschoten (en bewaard hebt) zodat je deze nog kunt bewerken want zoals ik al vermelde, het had een schoon kunnen zijn.

Grtz, RF
        Red Falcon,

Harde commentaren zijn de beste commentaren om uit te leren.
        Maar kan je me dan ook vertellen wat je niet goed vind? (contasten, verzadiging, fotofilter, ....)
        Alvast bedankt!

Ciao,

Loek

Comment

Inderdaad mooie opname maar foute bewerking imho.
          Post de originele (onbewerkte) versie eens.
          Te veel contrast voor mij waardoor er uitgebrande stukken zijn op de foto waar ze beter niet zijn.
          Verzadiging vind ik minder een probleem maar zou er wat matiger in zijn.
          Nikon D700, wat glas en Sony RX100
          BD2424BE
          Klik voor meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loek Pictures Bekijk bericht
            Red Falcon,

Harde commentaren zijn de beste commentaren om uit te leren.
            Maar kan je me dan ook vertellen wat je niet goed vind? (contasten, verzadiging, fotofilter, ....)
            Alvast bedankt!

Ciao,

Loek
            Wel , je noemt je eigen fouten zelf op dus weet je heel hoed wat je fout hebt gedaan, dit is al heel goed vind ik.
            Maar je hebt ook veel te veel verscherpt, daar moet je een beetje mee oppassen.
            Een goede raad als je een foto bewerkt hebt, sluit die af en kijk er na enkele uren of daags nadien nog eens naar.
            Vertrek eens van het RAW bestand, daar heb je meer mogelijkheden dan te bewerken in jpeg.
            En verscherpen altijd als laatst uitvoeren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik werk steeds in Raw bestand.
              Wat het verscherpen betreft gebruik ik alleen unsharp mask 20% - staal 150 en dit steeds op het allerlaatste.
              Andere verscherpingen gebruik ik niet.
              Wat de fotofilter betreft heb ik een licht gele gebruikt en persoonlijk hou ik van hoge contrasten maar ik zal proberen om deze toch ook minder te gebruiken (ook al door TVH aangegeven ;-) ).
              Het licht uiterst rechts is van de flits.

Ciao,
              Loek

Comment

Working...
              X