Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Alhoewel het een spectaculaire sprong is, heb ik mijn twijfels bij deze foto.
Compo te centraal. Onderwerp te ver weg om goed te zien wat voor houding die is. Onderwerp leent zich niet goed, omdat het rood en zwart één vlek geworden is (opname te donker?). Logo rechtsonder is storend.
Portretstand of vertikale uitsnede was mooier geweest.
:30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:
ik vind het jamer dat je zegt dat de compo te centraal is,
ik ging voor een lijn van linksonder naar rechtsboven in het beeld en ik denk dat dat redelijk geslaagd is:
de afzet is linksonder en als je dan een lijn trekt naar rechtsboven kom je de skier mooi tegen (de lijn gaat recht door zijn skibotten)
het logo is met opzet wat opvallend gemaakt,
qua kleuren volg ik niet echt, lichter zou het geheel wat flets maken denk ik
maar ja, dat is persoonlijke smaak
wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf
ik vind het jamer dat je zegt dat de compo te centraal is,
ik ging voor een lijn van linksonder naar rechtsboven in het beeld en ik denk dat dat redelijk geslaagd is:
de afzet is linksonder en als je dan een lijn trekt naar rechtsboven kom je de skier mooi tegen (de lijn gaat recht door zijn skibotten)
het logo is met opzet wat opvallend gemaakt,
qua kleuren volg ik niet echt, lichter zou het geheel wat flets maken denk ik
maar ja, dat is persoonlijke smaak
- Het onderwerp ìs gewoon centraal op de foto, geen discussie mogelijk.
- Met het onderwerp centraal komt het ALTIJD op de diagonaal van linksonder naar rechtsboven te staan...
- Een logo opvallend maken is naar mijn bescheiden mening meer een vorm van narcisme dan van creativiteit (en al zeker geen pluspunt voor een goede foto)
- De foto is gewoon vrij donker. Volgens mij iets onderbelicht en niet sterk genoeg qua kleuren.
mvg,
Bart
PS: volgens mij kan jij moeilijk met minder goede kritiek om...
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
- Het onderwerp ìs gewoon centraal op de foto, geen discussie mogelijk.
- Met het onderwerp centraal komt het ALTIJD op de diagonaal van linksonder naar rechtsboven te staan...
- Een logo opvallend maken is naar mijn bescheiden mening meer een vorm van narcisme dan van creativiteit (en al zeker geen pluspunt voor een goede foto)
- De foto is gewoon vrij donker. Volgens mij iets onderbelicht en niet sterk genoeg qua kleuren.
mvg,
Bart
PS: volgens mij kan jij moeilijk met minder goede kritiek om...
euhm, nu ben ik even aan het blozen, inderdaad als je onderwerp centraal staat is die lijn er alltijd (had ik niet aan gedacht), maar ik vond die compo dus best wel ok voor deze foto (omwille van die lijn)
over dat logo, dit is niet uit narcisme (skisluts.be is niet mijn website, maar ik neem vrij heel vaak foto's voor hen), dit is om te vermijden dat die foto's op andere plaatsen opduiken zonder vermelding van de site (ik weet het knippen gaat altijd, maar toch)
over die kritiek, ik ben blij met kritieken, zonder feedback over wat beter kan stagneren je foto's dus, plz blijf feedback geven
wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf
over die kritiek, ik ben blij met kritieken, zonder feedback over wat beter kan stagneren je foto's dus, plz blijf feedback geven
Ik denk dat mijn voornaamste "kritiek" is dat je uit jouw foto's (degene die ik al gezien heb) met wat extra nabewerking véél meer kan halen.
Zoals bij deze zou ik ongetwijfeld een halve stop (of zelfs een hele) lichter zetten
Shot in the dark; Kan het misschien zijn dat je scherm verkeerd gecalibreerd is? Want zoals anderen, lijkt deze foto mij echt wel te donker.
Comment