Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik zou bij een sprong als deze meer plaats voor de rider houden als erna maar vooral een lager standpunt kiezen en proberen vóór de rider te geraken, al is dat helemaal niet simpel, héél snel zijn en niet door de zoeker kijken want dat beperkt je teveel (en je kan je camera én je hoofd op die manier veel beter beschermen en je kan sneller en beter anticiperen)
Verder zou een stop meer licht, wat extra contrast + beetje de rider oplichten al een wereld van verschil maken in sfeer
+ je lens wat schoonmaken
Halfpipe foto's zijn echt wel moeilijk want je moet zo snel zijn dat je al vlug dat éne moment gemist hebt.
Ik probeer mijn fototoestel zoveel mogelijk voorbij de rand van de halfpipe te houden (zo zie je de afzet) om zo de rider te hebben op het moment dat ie recht naar de camera toekomt, en hoe lager je zit, hoe meer hoogte de rider lijkt te halen.
Wel niet te vergeten om de rider bij zulke cameraposities op voorhand duidelijk te laten weten waar en hoe je gaat staan, zodat zij hun geen ongeluk verschieten als er op 1m van hun skies ineens een camera voorschiet...
Ik ben bij deze foto voluit voor die cadrage gegaan,
ik wilde de zon rechtsboven in een ster en dat Katrien naar mij zou kijken tijdens haar grab, gezien dat ze op die hit een alley-oop 180 deed heb ik voor een standpunt hoger op de pipe gekozen (anders draait ze weg met haar gezicht) en dan gewacht tot ze haar grab had en in de lens keek)
en dat de lens wat vuil was, daar heb je gelijk in. Dat kwam door de slushy sneeuw dat van de mannen hun latten in mijn lens viel en dat ik toen niet direct had gezien
over dat lager standpunt, ik vraag mij af hoe ik dat zou kunnen doen zonder in de pipe te staan (en daar heb ik geen goesting in )
katrien vliegt hier even achteruit, dus zoals je zei: meer plaats voor de rider dan erna
zo leek het voor mij op dat moment de beste manier
bedankt voor de feedback
Comment