Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Les2Alpes - Timo big air

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Les2Alpes - Timo big air

Zie hier het perfecte voorbeeld van een foto waar de riders zelf zot van zijn maar fotografie(technisch) gezien is deze voor mij niet zo'n topper. Ik ben eens benieuwd wat de fotografen hier én de skiërs en boarders zelf ervan vinden. (Dlux? Dieter?)

Ikzelf vind de foto niet zo spectaculair als de andere. De rider is minder goed te zien omdat ie zo klein is, maar de afzet en landing staan er wel mooi op (landing iets minder)
    En zeker hier op bd komt ie niet tot zijn recht aangezien de foto zo klein is. De gezichtsuitdrukking is bvb fantastisch maar die zie je hier niet

Commentaar er maar op los!

5DmkIII en wat glas

Re: Les2Alpes - Timo big air

jammer van de overdaad wit, moest er meer lucht op kunnen door vb een ander standpunt als dat al mogelijk was zou de plaat interessanter zijn.
    de afzet staat er inderdaad goed op maar je sou nog wat kunnen croppen links en rechts en er een staand beeld van maken
    zo zou timo zijn gezichtsuitdrukking beter in beeld kunnen komen
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieter1080 Bekijk bericht
      jammer van de overdaad wit, moest er meer lucht op kunnen door vb een ander standpunt als dat al mogelijk was zou de plaat interessanter zijn.
      de afzet staat er inderdaad goed op maar je sou nog wat kunnen croppen links en rechts en er een staand beeld van maken
      zo zou timo zijn gezichtsuitdrukking beter in beeld kunnen komen
      mm, good points
      ik zat al zo laag als ik kon (mijn kin had het koud) dus meer lucht kreeg ik er onmogelijk op
      Dat croppen zou ik inderdaad kunnen doen. Maar veel meer kan er niet af. De landing en de afzet mogen er niet af, en ik wil voor Timo nog plek vrijlaten (lege ruimte voor een snel bewegend object is belangrijk om geen "ongemakkelijk" beeld te krijgen, met natuurlijk ook uitzonderingen)
      Ik heb deze getrokken vooral met de afzet en de landing in mijn hoofd, dat die er zeker goed op stonden. Als ik mijn zin kreeg, zouden ze er eerder allemaal als deze uitzien (misschien wat overdreven )
      5DmkIII en wat glas

Comment

Als boarder zou ik hier ook heel tevreden mee zijn, als fotograaf iets minder.
        De belichting enz is goed alleen staat (hangt :-) ) Timo te centraal in de foto.
        Croppen lijkt mij moeilijk, dan ga je ofwel een stuk van de jump knippen ofwel is je 2:3 verhouding weg. Misschien kan je hem nog vierkant croppen?

Toch knap, Timo kan een stukje skiën!

Comment

die link die je als deze hebt gezet is ubervet,
          geeft een goed beeld van de hoogte, waar de skier naartoe gaat, welke beweging hij maakt enz.
          die is gewoon af
          wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

Comment

fotografietechnisch vind ik iets teveel wit en de rider komt er niet zo goed uit.
            maar ik snap waarom ze hem zo leuk vinden, dat trukje staat er geweldig goed op!!

Comment

kvind het nog wel ne goeie foto, maar dat komt waarschijnlijk door het feit dat ik ook ski
              De kicker staat er volledig op en ge ziet dus waar hij vandaan komt en ook de trick zelf is mooi in beeld gebracht, op de goede moment afgedrukt.

Enige minpuntje is dat de landing der voor mij eigenlijk totaal niet op staat want ik zie mss in de hoek linksonder net de knuckle maar dat zou zeker nog wat meer mogen zijn.
              Eventueel een iets wijder shot nemen de volgende keer, dan ga Timo nog iets kleiner zijn maar daar valt zeker mee te leven.
              Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
              Fuji X10

Comment

Working...
              X