Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nog eentje van vorige seizoen in Diedamskopf, heerlijke week met enkele pro skiërs maar dit jaar helaas geen tijd om terug te gaan
Hier kan je hem nog wat beter bekijken : http://www.majestyskis.com/
Deze foto vind ik prachtig als landschap maar de sporter is mijns inziens te klein om iets aan de foto toe te voegen. Zonder de sporter en gelabeld als landschap echter .....
Deze foto vind ik prachtig als landschap maar de sporter is mijns inziens te klein om iets aan de foto toe te voegen. Zonder de sporter en gelabeld als landschap echter .....
idd ik snap 100% wat je bedoelt. Echter na verschillende weken op pad geweest te zijn met enkele pro's besefte ik dat de magazines, de sponsers én vooral de riders zelf net deze foto's willen.
De meer close up shots (waarvan ik razend enthousiast was, en dewelke hier ook soms een HOF plaatsje kregen) werden maar magertjes onthaald, in tegenstelling tot foto's als deze. Tis een ras apart die skiërs
Natuurlijk is deze foto afgedrukt op A4 of A3 een heel pak indrukwekkender omdat je daar ook echt wel de rider ziet, en vooral, dat je ziet wat hij juist doet, waar hij vertrekt, en waar hij gaat landen. (die riders zijn verzot op het in beeld brengen van hun afzet, hoe lastig én lelijk dat soms ook kan zijn... ) en soms vind ik dat het echt niet moet... soms ook wel natuurlijk
Ik zal dit weekend eens eentje posten die over 2 volledige pagina's is gedrukt in de wintersportgids van 2010 (of is het nu 2011? enfin, de laatste ) en wedden dat die hier fris zal onthaald worden
inderdaad, die skiers zijn rare mensen
En hoewel een foto in meer close-up ook wel best eens mooi kan zijn wordt die door de riders zelf iets minder gesmaakt (ik ben zelf ook zo) want het toont de hoogte absoluut niet en in het algemeen zijn die foto's niet interessant voor eventuele sponsors en magazines.
Het blijft een moeilijke tak van fotografie, maar gezien mijn blijvende knieblessure ga ik zelf meer en meer foto's nemen en minder zelf springen op mijn lattekes.
En wat je zegt van die reacties kan ik enkel beamen, ik heb hier enkele foto's geplaatst waar katrien, of timo of eender wie van de skiers mega-enthousiast over waren en die hier echt zo koud als het winterlandschap werden onthaald.
wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf
inderdaad, die skiers zijn rare mensen
En hoewel een foto in meer close-up ook wel best eens mooi kan zijn wordt die door de riders zelf iets minder gesmaakt (ik ben zelf ook zo) want het toont de hoogte absoluut niet en in het algemeen zijn die foto's niet interessant voor eventuele sponsors en magazines.
Het blijft een moeilijke tak van fotografie, maar gezien mijn blijvende knieblessure ga ik zelf meer en meer foto's nemen en minder zelf springen op mijn lattekes.
En wat je zegt van die reacties kan ik enkel beamen, ik heb hier enkele foto's geplaatst waar katrien, of timo of eender wie van de skiers mega-enthousiast over waren en die hier echt zo koud als het winterlandschap werden onthaald.
daar zie je dan de kennis van zaken van die gasten die commentaar hebben. als fotogeraaf moet je u aanpassen volgens de wensen van de klanten, skiërs . Zelfde in de autosport. Extreme panning dat totaal niet scherp overkomt zal nog vlugger in een boekske komen dan een retescherpe standaard foto . iedereen kan fotograferen maar niet iedereen kan anders dan anderen fotogarferen . Nice job Matthias
daar zie je dan de kennis van zaken van die gasten die commentaar hebben. als fotogeraaf moet je u aanpassen volgens de wensen van de klanten, skiërs . Zelfde in de autosport. Extreme panning dat totaal niet scherp overkomt zal nog vlugger in een boekske komen dan een retescherpe standaard foto . iedereen kan fotograferen maar niet iedereen kan anders dan anderen fotogarferen . Nice job Matthias
Tja, de kans dat je op hier op BD commentaar krijgt van pro-skiërs en snelle coureurs is natuurlijk niet zo groot ... Iemand die hier post zal zich over het algemeen tevreden moeten stellen met opmerkingen van fotografen die eigenlijk geen verstand van (sport)zaken hebben ..
Tja, de kans dat je op hier op BD commentaar krijgt van pro-skiërs en snelle coureurs is natuurlijk niet zo groot ... Iemand die hier post zal zich over het algemeen tevreden moeten stellen met opmerkingen van fotografen die eigenlijk geen verstand van (sport)zaken hebben ..
tis maar goed dat je Smileys gebruikt.)(
grt,bouk.
Comment