Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spa Six Hours - Aston Martin DP214

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spa Six Hours - Aston Martin DP214

Vorig week zaterdag terug eens afgezakt naar Francorchamps voor de Spa Six Hours, belgisch grootste classic event.

Nogmaals geprobeerd de beweging en drukte vast te leggen in de pits.
    Nu hopelijk meer respons dan de foto van de AC Cobra

Aston Martin DP214 - 1963

ISO 100 - 17mm - 1/15sec - f4.0 - Exp. -1/3EV

Laat terug maar weten wat jullie ervan vinden!
    Flickr Photopage

Re: Spa Six Hours - Aston Martin DP214

Tsja, dit is een foto van het principe "hate it or love it". Eerlijk gezegd hoor ik toch bij de eerste categorie, foto's waarop het volledige onderwerp niet scherp is, komen bij mij doorgaans niet door de slectie (tenzij het over een speciaal geval gaat). Wat niet wil zeggen dat het geen mooie foto is, alleen is het niet mijn ding. Helemaal raar vind ik wel de achterkant, het lijkt wel alsof de auto de lijn opeet...
    Het valt me wel op dat deze techniek (vooral in Amerika) in het professionele race-fotografie-milieu, als dat al een woord is, meer en meer wordt toegepast.

Comment

Is inderdaad een specialleke waar ik uiteraard volledig bij de tweede helft hoor

Als niet alles scherp is vliegt dit ook in de prullenbak maar hier (en bij nog enkele op m'n Flickr pagina) is er bewust gekozen voor overdreven veel beweging (1/15, 1/10, ...) waardoor het accent meer wordt gelegd op één bepaald onderdeel van de wagen.

Die achterkant was me eigenlijk nog niet opgevallen maar is idd speciaal.
      Er is zeker geen foefelare met de beweging in Photoshop gebruikt, enkel in Lightroom de kleuren lichtjes aangepast.

Dat van het amerikaanse professionele race-fotografie-milieu is me niet echt bekend.
      Was een eigen testje dat me persoonlijk zéér goed is bevallen, maar voor anderen misschien trash.
      Daarmee dat ik hem ook eens gepost heb, om te zien of er nog zo'n liefhebbers zijn
      Flickr Photopage

Comment

.....
        Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:59.

Comment

Ik hoor bij de tweede groep! Love it!

Ik volg wel 'hombre complicado' met zijn opmerking ivm de crop, misschien de auto iets minder centraal positioneren.
          www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

Working...
          X