Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 SPA: Sebastian Vettel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: F1 SPA: Sebastian Vettel

Oorspronkelijk geplaatst door koen_db Bekijk bericht
    Show me the picture...
    Om een scherpe foto van een F1 te kunnen nemen vanuit die hoek op 1/320 moet je wel heel snel kunnen lopen.

Hierbij. Het is geen ultieme plaat maar geeft denk ik een idee wat ik bedoel. De hoek van de auto is vergelijkbaar alleen het camerastandpunt is ietsje hoger. Ik vraag me af of dat het verschil in de scherptediepte 'discussie' zou verklaren.
    Last edited by hot-shots; 1 september 2010, 17:11.

Comment

Zet die twee shots even naast elkaar en zeg me dan welke het scherpste is ... ik denk dat ik het al weet zenne

Trouwens, als je maar 15 minuten krijgt ben je blij met wat je hebt en neem je geen risico met langere sluitertijden ... geef Blazor absoluut gelijk hier ... hebben jullie trouwens de F1 beelden op HLN.be gezien ... triestig als je deze plaat ziet hoor

Elke pro die beelden moet afleveren zal op deze manier werken, eerst zorgen dat je scherpe beelden hebt, desnoods met stilstaande banden ... en als die in orde zijn dan pas ga je met langere sluitertijden de foliekes doen

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Thx voor de reacties . voor de eerste plaats was ik daar voor de GP2, niet als fotograaf maar als journalist/fotograaf. De GP2 organisatie verwachte dan ook van mij een duidelijk verslag na iedere race/trainigen wat voor mij als solicitatie diende voor volgend jaar. Foto's waren hier duidelijk een bijzaak omdat ze hun eigen fotografen hadden. Ik kreeg full access tot GP2 gedeelte( box, paddock en grid en tijdens de races de track) maar het was verboden om F1 gedeelte te betreden. Na een toelating van een security mocht ik toch eventjes richting Combes voor de start van de trainingen tot na een 15min er een andere security mij vroeg het persgedeelte te verlaten omdat ik geen hesje in bezit had . Veel tijd had ik ook niet want kort nadien diende er alweer een verslag klaar te liggen. Zelf was ik al zeer blij dat ik via de GP2 toch zeer dicht bij F1 kon. Zeer veel contact gehad met pro fotografen en heb zo mijn visitekaartje kunnen nalaten. Ook de toelating met een scooter was voor mij een groot gemak .
        Uiteindelijk heb je meer tijd als toeschouwer dan als pers . Ik had zelfs niet echt de tijd om deftig te eten .
        Wetend dat alles wat ik kunnen bereiken heb ooit gestart is op DIT forum! Hier zitten de mensen die mij ooit keiharde commentaar gaven op foto's om zo mij te kunnen verbeteren. Hierbij dank ik de BD crew nogmaals voor de inzet die zij willen doen om het formum draaiende te houden!
        Voor de mensen die aanwezig waren op de rotskes aan combes en zich afvragen wie ik ben, ik ben de dienen dat tijdens de GP2 met zen scooter toekwam met een 30d+70-200 en 1.4x erop ;-).
        Last edited by blazor; 1 september 2010, 21:36.
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          hebben jullie trouwens de F1 beelden op HLN.be gezien ... triestig als je deze plaat ziet hoor
          Is het deze reeks die je bedoelt?
          Ik vind die foto's nog wel meevallen hoor. Misschien bedoel je de onscherpe foto's van de crashes? Dat zie je natuurlijk niet aankomen en dan moet je wat geluk hebben om alles juist in beeld te hebben. Foto 15 is er wel wat over, daar zit de scherpte compleet verkeerd en deze situatie had de fotograaf wél moeten zien aankomen met de regen op die plaats.
          Hou er ook rekening mee dat de persfotografen vaak hun foto's ter plekke in de regen of felle zon al doorsturen om de eerste te zijn. Zij kunnen geen RAW foto's tot het oneindige toe rechtrekken en bewerken. En tenslotte wordt de kwaliteit van de foto's nog eens extreem verlaagd om snel te laten inladen bij de lezers van een website.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            hebben jullie trouwens de F1 beelden op HLN.be gezien ... triestig als je deze plaat ziet hoor
            Mark
            Daar ben ik het niet mee eens, misschien zijn dit geen topfoto's maar ze zeggen tenminste iets en geven ook DE momenten weer in de race die bepalend waren, iets dat ik hier op dit forum nog niet gezien heb ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
              Daar ben ik het niet mee eens, misschien zijn dit geen topfoto's maar ze zeggen tenminste iets en geven ook DE momenten weer in de race die bepalend waren, iets dat ik hier op dit forum nog niet gezien heb ...
              Ja volledig mee akkoord maar voor mooie fotos te maken tijdens een f1 weekend is ook wel niet gemakkelijk want zoveel plaatsen zijn er niet zonder een perskaart iets ofwa fatsoenlijk te staan. Bruxelles is niet slecht en dan les combes maar is allemaal zo ver er vanaf zonder minimum 300 mm is het al vrij moeilijk.. ....... naja ieder zijn mening. En aangezien deze fotograaf een perskaart had vind ik toch wel het niveau niet echt schitterend.
              P.s ben zelf maar amateurke maar scherp of onscherp bepaalt in mijn ogen of een foto goed of slecht is!!
              Last edited by MrSpikke; 3 september 2010, 14:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
                Als toeschouwer is dit bijna onmogelijk om heel het F1 in beeld te brengen. Ik heb wel zulke shots van de GP2 . gridopstelling, piloten die praten met team, bandenwissels,.. maar een mens kan ook maar op 1plaats zijn.
                Nie vergeten dat die gasten met een stuk of 6 zijn e , eentje aan la source, eentje in pits, eentje aan combes,eentje aan busstop . De bd'ers betalen hier dan ook 150€ om een race te ZIEN
                PS, als er nog iemand wil carpoolen richting Hockenheim voor de WSR! Just Call 0489008445
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

Working...
                X