Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 SPA: Sebastian Vettel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• F1 SPA: Sebastian Vettel

Jammergenoeg de grote verliezer

30D+300Lf4 non IS
    Last edited by blazor; 1 september 2010, 00:47.
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: F1 SPA: Sebastian Vettel

Persoonlijk had ik een langere sluitertijd genomen om meer draai in de wielen te krijgen, maar wel een mooie hoek van de wagen en goed scherp. Mag ik vragen vanuit welke locatie langs de baan deze foto genomen is?

Comment

1/1600e is inderdaad niet de ideale sluitertijd voor dergelijke shots, ook staat de wagen serieus in het midden van het frame.

Is deze bij Les Combes gemaakt ?

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Zelf heb ik ook foto's met een tragere sluitertijd maar kon zeker niet de scherpte bereiken die ik wij vanuit deze hoek.
        Indien ik trager wou dan moest ik de wagen meer aan de zijkant fotograferen wat dan weer een andere foto maakte.
        Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan.
        Ik had inderdaad eventjes 30min vrij spel gekregen waarvan 15min in de regen .

Comment

erzit genoeg beweging in de banden voor mij en vindt het een prachtige foto en showcase waardig.

Comment

Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats. is sjans mooi daar voor fotos.
            P.s de foto is zeker goed voor mij kleuren mooi naja die sluitertijd ik vind persoonlijk een goede foto begint bij mij met scherpte en dat is hem zeker dus voor mij

Comment

schoon foto, snelheid is aanwezig.
              goed scherp en goede kleuren.
              nikon stuff

Comment

Ik vind de foto goed van scherpte en compositie.
                Ook de snelheid zit er nog goed in ondanks de korte sluitertijd.

Ik vind de foto wel te donker vooral in de middentonen, ik weet dat het vaak bewolkt was die dag, echter de middentonen wat ophelderen en de foto wat warmer maken kan veel helpen.

Dat dit arrogant baasje jammergenoeg de grote verliezer is laat ik in het midden ... dat is voer voor een ander forum ;-)

Groeten,

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MrSpikke Bekijk bericht
                  Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats. is sjans mooi daar voor fotos.
                  P.s de foto is zeker goed voor mij kleuren mooi naja die sluitertijd ik vind persoonlijk een goede foto begint bij mij met scherpte en dat is hem zeker dus voor mij
                  Inderdaad. van de politie mocht ik daar 5min staan op die rotskes.... maar ik had dit weekend een GP2paddock pas die bijna hetzelfde was of de f1 pas . dan heb ik toelating gekregen van een security om er eventjes te staan waarvan ik in 15min( andere 15min was gietende regen alles heb moeten schieten. Dan neem je natuurlijk niet teveel risico en haal je de sluitertijd omhoog om met een tevreden resultaat naar huis te kunnen. Na 30min toen ik net aan de pannings ging beginnen werd mij vriendelijk verzocht combes te verlaten omdat ik eigenlijk enkel op gp2 plaatsen mocht komen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1974 Bekijk bericht
                    Ik vind de foto goed van scherpte en compositie.
                    Ook de snelheid zit er nog goed in ondanks de korte sluitertijd.

Ik vind de foto wel te donker vooral in de middentonen, ik weet dat het vaak bewolkt was die dag, echter de middentonen wat ophelderen en de foto wat warmer maken kan veel helpen.

Dat dit arrogant baasje jammergenoeg de grote verliezer is laat ik in het midden ... dat is voer voor een ander forum ;-)

Groeten,

Wim
                    Meer en meer autosportfotografen werken met een harder contrast . Is kwestie van smaak. Door het harder contrast heb je minder storende kleuren in de achtergrond en komen de kleuren net iets beter uit .

Comment

Citaat 1:
                      "Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan."

Citaat 2:
                      "Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats."

Hier zou ik graag iets meer over willen weten. Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
                      Last edited by hot-shots; 1 september 2010, 16:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hot-shots Bekijk bericht
                        Citaat 1:
                        "Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan."

Citaat 2:
                        "Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats."

Hier zou ik graag iets meer over willen weten. Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
                        Het gaat hem niet over kunnen hier...1/320 is frontaal bij een f1 niet haalbaar! Mocht ik de wagen iets meer aan de zijkant getrokken hebben was dit wel mogelijk.maar in 15mim is het alles of niets en ga je niet brielen.

Comment

Oke, dank je. Overigens alle begrip voor je afweging in het korte tijdsbestek dat je had! (ik ben stiekem gewoon een beetje jaloers op je voorrecht )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hot-shots Bekijk bericht
                            Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
                            Show me the picture...
                            Om een scherpe foto van een F1 te kunnen nemen vanuit die hoek op 1/320 moet je wel heel snel kunnen lopen.

Comment

En ik vind het een hele mooie
                              Cypho
                              Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

Comment

Working...
                              X