Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Persoonlijk had ik een langere sluitertijd genomen om meer draai in de wielen te krijgen, maar wel een mooie hoek van de wagen en goed scherp. Mag ik vragen vanuit welke locatie langs de baan deze foto genomen is?
Zelf heb ik ook foto's met een tragere sluitertijd maar kon zeker niet de scherpte bereiken die ik wij vanuit deze hoek.
Indien ik trager wou dan moest ik de wagen meer aan de zijkant fotograferen wat dan weer een andere foto maakte.
Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan.
Ik had inderdaad eventjes 30min vrij spel gekregen waarvan 15min in de regen .
Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats. is sjans mooi daar voor fotos.
P.s de foto is zeker goed voor mij kleuren mooi naja die sluitertijd ik vind persoonlijk een goede foto begint bij mij met scherpte en dat is hem zeker dus voor mij
Ik vind de foto goed van scherpte en compositie.
Ook de snelheid zit er nog goed in ondanks de korte sluitertijd.
Ik vind de foto wel te donker vooral in de middentonen, ik weet dat het vaak bewolkt was die dag, echter de middentonen wat ophelderen en de foto wat warmer maken kan veel helpen.
Dat dit arrogant baasje jammergenoeg de grote verliezer is laat ik in het midden ... dat is voer voor een ander forum ;-)
Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats. is sjans mooi daar voor fotos.
P.s de foto is zeker goed voor mij kleuren mooi naja die sluitertijd ik vind persoonlijk een goede foto begint bij mij met scherpte en dat is hem zeker dus voor mij
Inderdaad. van de politie mocht ik daar 5min staan op die rotskes.... maar ik had dit weekend een GP2paddock pas die bijna hetzelfde was of de f1 pas . dan heb ik toelating gekregen van een security om er eventjes te staan waarvan ik in 15min( andere 15min was gietende regen alles heb moeten schieten. Dan neem je natuurlijk niet teveel risico en haal je de sluitertijd omhoog om met een tevreden resultaat naar huis te kunnen. Na 30min toen ik net aan de pannings ging beginnen werd mij vriendelijk verzocht combes te verlaten omdat ik eigenlijk enkel op gp2 plaatsen mocht komen .
Ik vind de foto goed van scherpte en compositie.
Ook de snelheid zit er nog goed in ondanks de korte sluitertijd.
Ik vind de foto wel te donker vooral in de middentonen, ik weet dat het vaak bewolkt was die dag, echter de middentonen wat ophelderen en de foto wat warmer maken kan veel helpen.
Dat dit arrogant baasje jammergenoeg de grote verliezer is laat ik in het midden ... dat is voer voor een ander forum ;-)
Groeten,
Wim
Meer en meer autosportfotografen werken met een harder contrast . Is kwestie van smaak. Door het harder contrast heb je minder storende kleuren in de achtergrond en komen de kleuren net iets beter uit .
Citaat 1:
"Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan."
Citaat 2:
"Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats."
Hier zou ik graag iets meer over willen weten. Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
Last edited by hot-shots; 1 september 2010, 16:29.
Citaat 1:
"Maar op de neus een F1 onder 1/1000 ste aan Les Combes mag je er zeker van zijn dat ofwel de helm of neus er niet scherp zal op staan."
Citaat 2:
"Datzelfde probleem had ik daar op die rotsen vorig jaar geen elke die er scherp opstond onder de 1/800 dit jaar stond er politie heb ik horen zeggen op die plaats."
Hier zou ik graag iets meer over willen weten. Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
Het gaat hem niet over kunnen hier...1/320 is frontaal bij een f1 niet haalbaar! Mocht ik de wagen iets meer aan de zijkant getrokken hebben was dit wel mogelijk.maar in 15mim is het alles of niets en ga je niet brielen.
Ik heb foto's waar de F1-auto een vergelijkbare hoek maakt, maar ik een iets hoger standpunt heb dan deze foto van Vettel. Op die foto's heb ik met f/11 en een sluitertijd van 1/320 een scherpe plaat met scherptediepte over de hele lengte van de wagen. Wordt het verschil tussen jullie ervaring en mijn ervaring dan alleen verklaard door het hogere camerastandpunt dat ik had? (Living and learning, every day...)
Show me the picture...
Om een scherpe foto van een F1 te kunnen nemen vanuit die hoek op 1/320 moet je wel heel snel kunnen lopen.
Comment