Nu eentje van de zijkant, voor Bouk.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Cross-country (2)
Collapse
X
-
-
Re: Cross-country (2)
Net als de vorige een mooie actiefoto, Bart.
Ik heb de indruk dat dit objectief zó razend scherp is, dat de verscherping na het verkleinen er teveel aan is. Het nijgt naar over-verscherping.
Bij foto's van de 70-200 van Nikon heb ik dikwijls hetzelfde gevoel.Last edited by Jos Vanhengel; 7 juni 2010, 17:29.Vriendelijke groet,
Jos
-
Oorspronkelijk geplaatst door jap1951 Bekijk berichtScherp alleszins doch paard en ruiter komen niet los van de achtergrond om van echte actie te kunnen spreken.
Mvg.
Met een lange sluitertijd werken is bij paarden ook geen optie, want dan krijg je ze zeker niet scherp in beeld.
Dat er beweging zit in de wielen van een auto, motor of fiets, dat is geen probleem, maar bij een paard zal dat zeker niet het gewenste effect geven, het is dus ook niet mogelijk om op die manier de achtergrond onscherp te krijgenLast edited by Black B@ndit; 7 juni 2010, 20:19.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Technisch een hele goede foto. De beweging van het paard vind ik hier minder. Het paard lijkt eerder te stoppen dan door te lopen. Nou is draf een zeer moeilijke gang om goed op de foto te krijgen.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtNu eentje van de zijkant, voor Bouk.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk berichtTechnisch een hele goede foto. De beweging van het paard vind ik hier minder. Het paard lijkt eerder te stoppen dan door te lopen. Nou is draf een zeer moeilijke gang om goed op de foto te krijgen.
Over de foto, ik vind hem goed gelukt (zeker als ruiter ) Hij is ook erg mooi scherp, goed gedaan Een langere sluitertijd is idd ondoenbaar. Ik heb eens een paard proberen te pannen... Dat gaat echt langs geen kanten, vooral niet in galop (draf is nog erger) omdat het paard dan vrij veel 'op en neer' gaat.70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Didier_n Bekijk berichtMooie foto, actie komt hierin mooi terug en ontzettend scherp, welke 70-200 gebruik jij ?....
@KCFoto, dit is duidelijk een galop en geen draf.
Omdat ik elke lens moet callibreren op de 1D MKIII (de meeste lenzen tussen +10 en +13, op de 5D kan ik ze allemaal zonder aanpassingen gebruiken) ben ik te voorzichtig geweest om ze volledig open te gebruiken. Ik had ze na callibratie nog niet kunnen testen voor actiefotografie, maar nu weet ik dat ze zelfs in de moeilijkste omstandigheden perfect en supersnel focust.
Achteraf gezien had ik voor een aantal foto's toch beter met wat minder scherptediepte gewerkt, nu weet ik dat het geen probleem is met die lens.
De vorige 70-200 f2,8 L IS gebruikte ik zelden op f2,8 , maar deze is volledig open niet veel minder scherp dan op f4...f11.
Conclusie, niet goedkoop, maar wel héél er goed.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Didier_n Bekijk bericht@KCFoto, dit is duidelijk een galop en geen draf.Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk berichtDraf? Dit is wel degelijk galop hoor
Als paardenbezitter had ik beter moeten kijken of niks posten na 10 uur in de avond. Dit is uiteraard een galop.Groetjes, KC
www.sportbeelden.com
Comment
-
-
voor mij een heel mooie fotoZonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600
Comment
Comment