Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorraces OMS (Ostend Motor Sport)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Motorraces OMS (Ostend Motor Sport)

Zondagnamiddag ben ik ook enkele foto's gaan maken in Oostende.

Nikon D700/70-200 f2.8 AF-S

Exif: Iso 200/ 1/1600 sec. f5.6 op 160mm.

Uploaded with ImageShack.us
    Last edited by Guest42; 7 juni 2010, 17:25.

Re: Motorraces OMS (Ostend Motor Sport)

hij is zeer scherp en goed van kleur en belichting, prima foto

maar:
    waar is de snelheid? stil stond hij waarschijnlijk niet, hij gaat net een bocht in denk ik. met sluitertijd 1/1600 is dit natuurlijk normaal, had zeker voor een veel langere geopteerd. dan zat er nog iets beweging in de spaken van de wielen.
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      maar:
      waar is de snelheid? stil stond hij waarschijnlijk niet, hij gaat net een bocht in denk ik. met sluitertijd 1/1600 is dit natuurlijk normaal, had zeker voor een veel langere geopteerd. dan zat er nog iets beweging in de spaken van de wielen.
      Weet ik, maar dat was dit jaar een bewuste keuze, ik heb hier een afdruk 60cm X 40cm gemaakt, en je kan duidelijk het merk van de banden (Pirelli) lezen. op een aantal van 110 foto's maar drie missers, wat je (ik toch) niet kan halen op sluitersnelheden van pakweg 1/250 sec.

Ik heb gekozen voor diafragmavoorkeuze f5.6, zo kwam ik aan sluitersnelheden tussen 1/800 en 1/1600 sec. zo kom ik aan méér dan 100 haarscherpe beelden, het is geen uitsnede, maar puur kadrage, zodat ik ze op 40 X 60cm kan afdrukken, zo heb ik méér pixels beschikbaar voor mijn afdrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Weet ik, maar dat was dit jaar een bewuste keuze, ik heb hier een afdruk 60cm X 40cm gemaakt, en je kan duidelijk het merk van de banden (Pirelli) lezen. op een aantal van 110 foto's maar drie missers, wat je (ik toch) niet kan halen op sluitersnelheden van pakweg 1/250 sec.

Ik heb gekozen voor diafragmavoorkeuze f5.6, zo kwam ik aan sluitersnelheden tussen 1/800 en 1/1600 sec. zo kom ik aan méér dan 100 haarscherpe beelden, het is geen uitsnede, maar puur kadrage, zodat ik ze op 40 X 60cm kan afdrukken, zo heb ik méér pixels beschikbaar voor mijn afdrukken.
        Ook al is het een scherpe foto en voertuig zijdelings fotograferen doe je NOOIT op zo nen sluitertijd. Hij kan hem evengooed parkeren . Basis regelkes van motorsport fotografie .Letterkes op d ebanden moogt je juist niet kunnnen lezen.Volgende keer starten op 1/500 en zakken. Ik schiet 80% raak op 1/320 tijdens de snelheid.
        Last edited by blazor; 7 juni 2010, 11:08.
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
          Ook al is het een scherpe foto en voertuig zijdelings fotograferen doe je NOOIT op zo nen sluitertijd. Hij kan hem evengooed parkeren . Basis regelkes van motorsport fotografie .Letterkes op d ebanden moogt je juist niet kunnnen lezen.Volgende keer starten op 1/500 en zakken. Ik schiet 80% raak op 1/320 tijdens de snelheid.
          Bestaan daar dan regelkes voor ? Ik fotografeer ruim 30 jaar motorsport en wil ook wel eens wat anders.
          Last edited by Guest42; 7 juni 2010, 15:54.

Comment

mooie foto maar mis toch ook het gevoel van snelheid ... jammer ...
            Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
            www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Bestaan dan dan regelkes voor ? Ik fotografeer ruim 30 jaar motorsport en wil ook wel eens wat anders.
              Tijd voor bijscholing http://en.wikipedia.org/wiki/Panning_(camera)

Ik wil u alleen maar helpen e . Je hebt een d700 met een bom van een lens die zeker pannings aan kan. Iedereen kan moto's trekken op 1/1600 dus dit is zeker niet anders maar wat de meeste mensen doen als ze met een compact camera trekken. Scherp zullen ze allesinds zijn.

Comment

Weet ik, maar dat was dit jaar een bewuste keuze, ik heb hier een afdruk 60cm X 40cm gemaakt, en je kan duidelijk het merk van de banden (Pirelli) lezen.
                zodat ik ze op 40 X 60cm kan afdrukken, zo heb ik méér pixels beschikbaar voor mijn afdrukken.
                gezien je zo iets afdrukt moet het waarschijnlijk wel voor de verkoop zijn? Tenzij de persoon op de moto natuurlijk een kennis ofzo is.

Volgens mij zul je met zo'n foto weinig inkomsten halen vrees ik. Het gaat er hem allemaal om dat je de rijder kunt laten uitspringen tov de omgeving en dat kun je doen op 2 manieren. Ofwel werk je met DOF, ofwel door te gaan blurren. DOF is een goeie zaak wanneer de foto van voor of achteraan wordt gemaakt, blur is meestal het beste om toe te passen vanaf je de zijkanten ziet.

Deze foto is genomen op 1/125, ik post hem eens in het groot zodat je het detail kunt zien Let vooral op het merk van de remmen.

Foto's zoals deze vertonen veel meer dynamiek en zijn veel populairder in de verkoop, neem dat maar van mij aan
                I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                  gezien je zo iets afdrukt moet het waarschijnlijk wel voor de verkoop zijn? Tenzij de persoon op de moto natuurlijk een kennis ofzo is.

Volgens mij zul je met zo'n foto weinig inkomsten halen vrees ik. Het gaat er hem allemaal om dat je de rijder kunt laten uitspringen tov de omgeving en dat kun je doen op 2 manieren. Ofwel werk je met DOF, ofwel door te gaan blurren. DOF is een goeie zaak wanneer de foto van voor of achteraan wordt gemaakt, blur is meestal het beste om toe te passen vanaf je de zijkanten ziet.

Deze foto is genomen op 1/125, ik post hem eens in het groot zodat je het detail kunt zien Let vooral op het merk van de remmen.

Foto's zoals deze vertonen veel meer dynamiek en zijn veel populairder in de verkoop, neem dat maar van mij aan

Zeer mooi voorbeeld . Een panning van 1/125 was wel niet mogelijk door evel te weinig plaats. Als ge wou meepannen zat ge met uw lens tegen de andere mensen naast u of kreeg ge een duw . Maar met 1/320 kon ik het wel doen . Voorbeeldje van 1/320 full resn onbewerkt van zaterdag http://extremeshots.be/voorbeeld/1.JPG. Het is nu aan de topic starter hoe hij met de feedback omgaat. Nog maar 4 jaar terug kreek ik ook keiharde feedback maar dit heeft mij tot zulke resultaten gebracht en daar ben ik ook zeer dankbaar voor .

Comment

gezien je zo iets afdrukt moet het waarschijnlijk wel voor de verkoop zijn?
                    Neen hoor, ik verkoop helemaal niets, maar geef het wel soms gratis weg, een grote afdruk kunnen sommigen hier gewoon gratis krijgen, zo verstopt mijn printer niet.

Het is nu aan de topic starter hoe hij met de feedback omgaat.
                    Jongens toch, ik zeg duidelijk dat ik er ditmaal eens voor gekozen heb om op een hoge sluitersnelheid te werken, en weet heel goed wat pannen is, wees gerust, volgend jaar terug een lagere snelheid dus.

Ja Blazor, zelfs jij mag gerust een gratis print komen halen (40cm X 60cm) geprint op een Epson Stylus Pro 4000 en op Kodak papier.

Hier eentje met mijn D3 gemaakt, wat trager en wat meer bewegingsonscherpte in de wielen.
                    Last edited by Guest42; 7 juni 2010, 15:34.

Comment

Neen hoor, ik verkoop helemaal niets, maar geef het wel soms gratis weg, een grote afdruk kunnen sommigen hier gewoon gratis krijgen, zo verstopt mijn printer niet.

Jongens toch, ik zeg duidelijk dat ik er ditmaal eens voor gekozen heb om op een hoge sluitersnelheid te werken, en weet heel goed wat pannen is, wees gerust, volgend jaar terug een lagere snelheid dus.

Ja Blazor, zelfs jij mag gerust een gratis print komen halen (40cm X 60cm) geprint op een Epson Stylus Pro 4000 en op Kodak papier.

Hier eentje met mijn D3 gemaakt, wat trager en wat meer bewegingsonscherpte in de wielen.
                      http://img411.imageshack.us/img411/3699/gdm0971.jpg
                      Moh, die laatste is van vorige jaar of 2 jaar terug. Is een gast van thefastforum Die kreeg ook al gratis fotokes van mij.
                      Blijkbaar heb je inderdaad een schoon printerke staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                        Moh, die laatste is van vorige jaar of 2 jaar terug. Is een gast van thefastforum Die kreeg ook al gratis fotokes van mij.
                        Blijkbaar heb je inderdaad een schoon printerke staan.
                        Inderdaad, van twee jaar geleden, t'gaat erop achteruit in Oostende, vind je ook niet.

Comment

Working...
                        X