Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Formule Renault 2.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Formule Renault 2.0

    Alvast mijn beste foto van deze zaterdag, graag commentaar:


    - Camera Model: Canon EOS 500D
    - Lens: Canon EF-S 18-200mm f3.5/5.6 IS
    - Sluitertijd: 1/200
    - Diafragma: F/6.3
    - ISO: ISO-100
    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

  • #2
    Re: Formule Renault 2.0

    Niemand?
    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Formule Renault 2.0

      Die staat er goed op.
      Ik vermoed dat deze genomen is in Bruxelles.
      Daar kan je nog wel wat zakken met de sluitertijd, dan krijg je wat meer snelheid in je foto, maar deze is zeker niet slecht.
      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

      Comment


      • #4
        Re: Formule Renault 2.0

        Klopt, genomen in Bruxelles. Het is mijn eerste keer dat ik echt het pannen geprobeerd heb op het circuit. Ik heb geprobeerd de sluitertijd wat te laten zakken, maar dan kreeg ik vaak onscherpe foto's. Maar ik moet gewoon meer oefenen, dan zal het me wel lukken denk ik Alvast bedankt voor de commentaar!

        Edit: ik had eigenlijk nog een vraag. Wat doe je wanneer je bijvoorbeeld op 1/160 met f/5.6 op iso-100 fotografeert, maar overbelichte foto's krijgt? Gewoon je diafragma wat verkleinen? Maar wat als dat niet meer verder gaat (ik neem aan niet kleiner dan f/8 ofzo, aangezien je anders toch kwaliteitsverlies krijgt)?
        Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Formule Renault 2.0

          Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
          Edit: ik had eigenlijk nog een vraag. Wat doe je wanneer je bijvoorbeeld op 1/160 met f/5.6 op iso-100 fotografeert, maar overbelichte foto's krijgt? Gewoon je diafragma wat verkleinen? Maar wat als dat niet meer verder gaat (ik neem aan niet kleiner dan f/8 ofzo, aangezien je anders toch kwaliteitsverlies krijgt)?
          Je kan makkelijk kleiner gaan dan f/8 hoor.
          Als ik pannings maak dan gebruik ik altijd de sluitertijdvoorkeuze en een zo laag mogelijke ISO-waarde, als dan de belichting niet goed is maak ik gebruik van de belichtingscompensatie.
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

          Comment


          • #6
            Re: Formule Renault 2.0

            En wat als belichtingscompensatie nog niet helpt? Want ik vond het nog niet zo heel erg zonnig de zaterdag, maar zag toch dat ik op momenten al overbelichte foto's had...
            Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Formule Renault 2.0

              De foto komt hier op mijn scherm nogal gelig over?
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Formule Renault 2.0

                Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                De foto komt hier op mijn scherm nogal gelig over?
                Dat zou kunnen, ik heb geen gecalibreerd scherm. Bij mij heeft hij iets meer gele tint dan blauw, maar dat vond ik persoonlijk beter...
                Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Formule Renault 2.0

                  Mijn scherm is ook niet gecalibreerd hoor, maar viel me meteen op de andere in beoordeling heeft ook die gele waas precies?
                  Indien dit gewenst was is er geen probleem
                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Formule Renault 2.0

                    Ze zijn wat meer naar de gele tint ingesteld, dat klopt. Vond dat een iets beter effect dan neutraal of blauw. Maar misschien is de gele tint bij jou feller dan bij mij, kan altijd hé
                    Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Formule Renault 2.0

                      Oorspronkelijk geplaatst door Snipa Bekijk bericht
                      Ze zijn wat meer naar de gele tint ingesteld, dat klopt. Vond dat een iets beter effect dan neutraal of blauw. Maar misschien is de gele tint bij jou feller dan bij mij, kan altijd hé
                      Volgens mij niet want met je andere foto's heb ik daar geen last van.
                      Maar als het bewust was no problemo hé
                      Flickr

                      Comment

                      Working...
                      X