Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorcross nk 85cc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• motorcross nk 85cc

Nk 85cc Jeugd te Budel
    Helaas had ik mijn 24-105 F4 L er op zitten, ik denk dat hij mooier was geweest met mijn 70-200 F2.8 L
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Re: motorcross nk 85cc

Oorspronkelijk geplaatst door wilco v dijk Bekijk bericht
    ... Helaas had ik mijn 24-105 F4 L er op zitten, ik denk dat hij mooier was geweest met mijn 70-200 F2.8 L ...
    Het scherpstelpunt ligt te ver naar achter (op de achtervork) en met het diafragma helemaal open heb je niet genoeg dieptescherpte om de piloot ook nog scherp te krijgen.
    Voor mij is dit geen Showcase foto.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

[Mod]

Off-topic verwijderd

Prima foto, Wilco! Misschien hier en daar een tikkeltje overbelicht maar desalniettemin ...
      Last edited by Soeki Wan; 9 maart 2010, 23:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PsynceFiction Bekijk bericht
        Zit jij met een "tick nerveux" ofzo? ...
        Ik heb goeie ogen en een prima monitor.

Het valt inderdaad op, dat vele posters de nabewerking van hun foto's verwaarlozen. Dat is zonde, want het verscherpen is maar 'n kwestie van een vinkje zetten in het verkleinprogramma.
        Kijk maar eens naar deze, nét geplaatste foto: KLIK! Met 10% procent verscherpen is 't in orde.
        Als ik zoiets schrijf, dan weet ik waarover ik het heb, want dan heb ik het zelf geprobeerd.

Maar ja, ik zal maar niet reageren want blijkbaar werk ik sommige mensen op hun zenuwen.

Wat mijn eigen foto's betreft, zal je het nog even moeten doen met de foto's die nu op BD staan. Voor mezelf ben ik vaak nog strenger als voor anderen.
        Last edited by Jos Vanhengel; 10 maart 2010, 00:13.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Voor mezelf ben ik vaak nog strenger als voor anderen.
          [Mod]

Off-topic verwijderd
          Last edited by Soeki Wan; 9 maart 2010, 23:42.

Comment

[Mod]

Off-topic verwijderd
            Last edited by Soeki Wan; 9 maart 2010, 23:42.

Comment

Sorry maar een beetje gelijk heeft hij. de scherpte ligt inderdaad iets te ver naar achter.
              ik voel mij niet aan gevallen, behalve dat het geen showcase waardige foto is.

de jonge man op de foto maakte hier een behoorlijke fout en ging ook giganties op zijn (in het nederlands) bek.
              dus de motor ging niet in een rechte lijn, maar draaide in de sprong bijna 90 graden, vandaar dat het scherpte punt niet voor op de motor ligt..

ik heb in showcase ook mindere foto's gezien hoor.
              en dan nog, als ik ergens commentaar op geef (positief of negatie) dan kan ik wel laten zien hoe het beter kan, als ik het niet kan geef ik geen commentaar.

en laat een gelijke foto zien hoe het wel moet. geen appels met peren vergelijken.
              laat een cross foto zien die scherp is.
              Last edited by wilco v dijk; 9 maart 2010, 23:15.
              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

[Mod]

Off-topic gewist

Doe zo voort, Wilco!
                Last edited by Soeki Wan; 9 maart 2010, 23:44.

Comment

Mr Vanhengel heeft meestal (altijd?) wel gelijk wat dat verscherpen betreft. Dat dat op sommigen hun zenuwen kan werken van dit telkens weer te moeten lezen kan ik begrijpen. Maar ik verscherpte mijn verkleinde foto's in het begin ook niet en dankzij Vanhengel doe ik dit nu wel. Voor binnenkomende posters op dit forum is dit een nuttige tip. In showcase zou hij dat misschien niet meer moeten zeggen aangezien deze mensen dit al zouden moeten weten. Doen ze het niet dan is dat hun eigen probleem. Al zijn deze foto's hier wel om zwaardere kritiek te krijgen dan in fotobeoordeling waardoor ik het dan wel weer logisch vind van Vanhengel dat hij dit er telkens weer bijzegt.

Wat betreft de mensen die het regelement moeten lezen geef ik hem helemaal gelijk. Ik erger mij meer aan mensen die te tam zijn om het regelement te lezen alvorens te posten dan aan Vanhengel zijn KLIKs. Dankzij deze link lezen ze tenminstens het regelement en moet je hen niet alles uitleggen dat ze zelf hadden kunnen (en moeten) lezen. Anders kan je voor 1 persoon de ene dag zeggen: max .... grootte, volgende dag: max 1 topic per dag per forumonderdeel, volgende dag: max 1 foto in showcase, volgende dag:.......
                  1 KLIK naar het hele regelement en dan (hoop ik) zullen ze wel is alles gelezen hebben.

Buiten dit vind ik niet dat je zelf betere foto's moeten kunnen trekken dan deze die je beoordeelt. Sommigen kunnen zien wat er mis is maar kunnen het zelf niet beter. Maar de bedoeling is om uit deze commentaren te leren en als ze gegrond zijn mag volgens mij zelf een kind van 4 jaar commentaar geven op mijn foto's. Als het maar niet is van: deze vind ik niet goed. (waarom?????)

Nu eindelijk eens iets over de foto zelf. Ik vind hem iets te krap in het kader zitten. Actie staat er wel heel mooi op. Kan ik het beter? Nog nooit geprobeerd maar waarschijnlijk niet.

PS: Als je iemand zijn foto's wilt zien moet je maar op zijn naam klikken, dan op "bekijk openbaar profiel", vervolgens "statistieken" en dan op "posts door .... begonnen". Dat zijn meestal foto's.
                  Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijshockeyfreak Bekijk bericht

Buiten dit vind ik niet dat je zelf betere foto's moeten kunnen trekken dan deze die je beoordeelt. Sommigen kunnen zien wat er mis is maar kunnen het zelf niet beter. Maar de bedoeling is om uit deze commentaren te leren en als ze gegrond zijn mag volgens mij zelf een kind van 4 jaar commentaar geven op mijn foto's. Als het maar niet is van: deze vind ik niet goed. (waarom?????)

Nu eindelijk eens iets over de foto zelf. Ik vind hem iets te krap in het kader zitten. Actie staat er wel heel mooi op. Kan ik het beter? Nog nooit geprobeerd maar waarschijnlijk niet.
                    1e
                    ik ga geen commentaar geven op foto's die ik zelf nog nooit gemaakt heb of niet kan maken, gewoon om de reden dat ik niet kan uitleggen wat de betreffende fotograaf had moeten doen.

2e
                    de foto is krap in het kader, orgineel is hij vertikaal, croppen in 2:3 kreeg ik niet meer ruimte, en omdat de crosser bijna dwars op de foto staat dacht ik dat deze crop beter was.

deze foto is de orginele (alleen verkleint) zonder verscherping
                    Last edited by wilco v dijk; 10 maart 2010, 07:47.

Comment

Ik zou persoonlijk ook wel een stukje boven en onder af snijden maar niet teveel (beetje lucht weg en vanonder linten en publiek weg). Dit om de hoogte te benadrukken. Bij jouw crop gaat er naar mijn mening een groot deel van de actie verloren omdat je niet ziet hoe hoog die mannen springen. Hij had evengoed 50cm boven de grond kunnen gesprongen hebben. Nu is de vraag natuurlijk of je een detail foto wilt laten zien of een actiefoto. Ik zou voor de actiefoto gaan maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Blijft in ieder geval een goede foto en het ziet er een zalige sport uit. Zou ik ook is moeten naar gaan zien.
                      Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

geef mij ook maar je originele maar dan er een klein stukje boven en onder eraf
                        nu zit de gecropte versie inderdaad te eng in het kader
                        proficiat met je verjaardag vandaag
                        Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                        Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                        X