Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II
niet slecht, al bevatten alledrie de platen wat storende elementen..
in F1 de reling en de kraan, in F2 het hoofd onderin en in F3 de achtergrond.. het is weliswaar niet makkelijk om alle elementen uit je compo te houden, maar wellicht was een ander standpunt (mss wel lager vanaf de grond en een UWA of fisheye (geknipt voor dit soort plaatjes) beter geweest..
het lijkt me niet makkelijk om dit soort actie vast te leggen, heb het zelf nooit gedaan, dus eigenlijk heb ik niet echt recht van spreken..
ik bekijk het dus als toeschouwer, en deze dingetjes vielen mij eigenlijk direct op..
Bij de tweede zou ik eigenlijk wat minder plaats onder de snowboarder en meer plaats erboven genomen hebben. Denk dat dit de foto nog beter zou gemaakt hebben.
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
achtergronden kan ik inkomen.
in 1 wou ik ergens nog de thermen aanwezig houden, maar was idd beter weggeshopt.
in 2 hoofd wou ik erbij houden, dit was de persoon die hem heeft getrokken om snelheid te geven
in 3 vond ik de achtergrond net tof, (het is eens iets anders) maar idd wel druk...
standpunt: bijfoto 1 en 2 ik zat in een put... veel lager kon ik niet. van lens: 17-40 van een vriend, bredere had is jammergenoeg niet tot mijn beschikking (getrokken met mijn 30D, 1D lag nog in Gent)
fisheye zal voor later zijn
compo van foto 2: andere compo zou zeer moeilijk geweest zijn, die sprong werd op zo'n 75 cm van mij uitgevoerd en de schrik voor je materiaal is dan wel aanwezig
als de kans zich nog eens voordoet zal ik zeker proberen nog breder te gaan (door 1D te gebruiken) en dan mss wat crop-ruimte over te houden
Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II
Kan ik inkomen dat je schrik hebt voor je materiaal bij zo'n foto!
Maar gewoon als ik de foto zie denk ik dat hij echt helemaal te gek zou zijn geweest met nog wat meer ruimte erboven.
Zeker dat hand dat uitsteekt naar beneden en de opvliegende modder maakt de plaat af! Maar de weinige ruimte erboven doet er nu eigenlijk een beetje afbreuk aan vind ik (al beeld ik me dat stukje wel in bij het zien van de foto dusja )
Maar ik zou het zeker niet beter kunnen dus eigenlijk moet ik geen commentaar geven
Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8
alle commentaar is altijd welkom (als iedereen zegt dat het perfect is leer ik er niet veel uit hé )
mss dat ik nog wat zand (/modder) kan bijdoen in PS (maar dat zal prutswerk zijn voor na de examens )
Comment