Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regen op de Kievitsheide (cyclocross Rijkevorsel)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Regen op de Kievitsheide (cyclocross Rijkevorsel)

Tijdens deze bui kwam de paraplu die ik een dag eerder voor 2,99 euro had gekocht goed van pas:

Dit zijn volgens mij vrij unieke beelden, want alle andere fotografen hadden hun camera in de fototas zitten.
    Tijdens een cross moet je op alles voorbereid zijn, daarom had ik mijn paraplu bij. Ik was wel het plastieken diepvriezakje + elastiekje vergeten dat ik gewoonlijk over de 580EX trek tegen de regen, maar door de flitser onder de paraplu te houden bleef die ook redelijk droog. Ik heb wel een paar keer een "full-power" flash gekregen met als gevolg dat de foto zwaar overbelicht was, maar dat heeft die 580EX eerder ook al eens gedaan (misschien toch eens uitkijken naar een 580EX II ).

Meer foto's kan je vinden op mijn Fotopic-website, ook die van Geert Wellens, die duidelijk liet zien wie de sterkste was vorige zaterdag.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Regen op de Kievitsheide (cyclocross Rijkevorsel)

Mooie platen hoor Bart.

(Voor mij had de flitser in je tas mogen blijven, ik vind flitsen bij sport altijd iets kunstmatigs geven)
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Tijdens deze bui kwam de paraplu die ik een dag eerder voor 2,99 euro had gekocht goed van pas:

Dit zijn volgens mij vrij unieke beelden, want alle andere fotografen hadden hun camera in de fototas zitten.
      Tijdens een cross moet je op alles voorbereid zijn, daarom had ik mijn paraplu bij. Ik was wel het plastieken diepvriezakje + elastiekje vergeten dat ik gewoonlijk over de 580EX trek tegen de regen, maar door de flitser onder de paraplu te houden bleef die ook redelijk droog. Ik heb wel een paar keer een "full-power" flash gekregen met als gevolg dat de foto zwaar overbelicht was, maar dat heeft die 580EX eerder ook al eens gedaan (misschien toch eens uitkijken naar een 580EX II ).

Meer foto's kan je vinden op mijn Fotopic-website, ook die van Geert Wellens, die duidelijk liet zien wie de sterkste was vorige zaterdag.

Schitterende fotoreeks.
      Ikzelf heb altijd een paraplu mee op voetbal, flitsen mogen we niet, ik vraag mij af waarom eigenlijk .
      Je hebt mooi werk afgeleverd voor een regendag.

Pixelboy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
        Mooie platen hoor Bart.

(Voor mij had de flitser in je tas mogen blijven, ik vind flitsen bij sport altijd iets kunstmatigs geven)
        Eerste regel ben ik mee akkoord. Mooie compo en regendruppels geven deze foto's een meerwaarde.
        Tweede regel: flitsen, soms gaat het bijna niet anders om iets deftig op de foto te krijgen.
        Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Ik gebruik de flitser ook niet graag, maar in dit geval geeft die toch betere, minder sombere foto's. Hier stond de flitsbelichtingscompensatie op -1 1/3 om het verschil tussen de renner op de voorgrond tegenover de achtergrond niet te groot te maken. Zonder die compensatie krijg je een heel fel belichte wielrenner (crosser) tegenover een vrij donkere achtergrond. Later heb ik die flitsbelichtingscompensatie zelfs nog op -2 gezet, maar die foto's vind ik wat minder goed omdat de renners te donker op de foto staan.

Als je in deze omstandigheden niet flitst, dan zie je de gezichten van de renners bijna niet meer.

Om even een idee te geven over de sterkte van de flitser met die hoge iso (1600) en vrij grote diafragma-opening...
          Ik heb 1100 foto's gemaakt, waarvan zo'n 60% met flitser, en ik heb het enige setje AA-accu's (2350mAh werkelijke capaciteit) dat ik gebruik heb maar voor 70% leeg gemaakt (ik heb ze achteraf verder leeg gemaakt in de Maha MH-C9000 om te controleren hoeveel capaciteit er nog over was).

De flitser geeft dus maar heel zwakke flitsjes.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Mooie reeks.

Comment

Zeer knappe reeks!

Nummer 1 heeft mijn voorkeur!

Comment

een mooie reeks
                proficiat met je verjaardag vandaag
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                X