Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klimmen in mozet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klimmen in mozet

klaas

Laura

Sander

Groeten Vince

Re: Klimmen in mozet

Je hebt blijkbaar weinig geleerd uit mijn reactie van destijds (klik).
    Is het dan zo moeilijk om met die mensen een paar afspraken te maken?
    Voor hun gaat het om de sport, voor ons om mooie foto's.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Je hebt blijkbaar weinig geleerd uit mijn reactie van destijds (klik).
      Is het dan zo moeilijk om met die mensen een paar afspraken te maken?
      Voor hun gaat het om de sport, voor ons om mooie foto's.
      Hey Jos
      Meestal als ik klimfoto's neem let ik wel op de achtergrond(en hier ook) , maar bij de tweede foto was ik minder voorbereid. Ik was daar niet met Laura en kende haar ook niet en vond het dus ook niet gepast te vragen om haar spullen beneden op te ruimen ik heb haar enkel gevraagd of ik foto's mocht nemen.
      Ondanks de rommel beneden vond ik het wel een mooie foto(mss kan iemand de rommel wegshoppen).

Bedankt voor de comment , maar wat vind je van de twee foto's zonder rommel?

Hier eentje van Laura zonder rommel.

Mvg
      Vincent
      Last edited by DaVinzius; 19 oktober 2009, 23:43. Reden: Mag maar drie foto's posten in draadje

Comment

Euh ... je mag maar drie foto's posten in een draadje.

Ik snap de keuze voor "pattern" lichtmeting in de derde foto niet. 2/3 van de foto is donkerder als de rotsen. Geen wonder dat het toestel die 2/3 correcter gaat belichten; daarom zijn de handen overbelicht.
        Experimenteer eens met een meer centrale lichtmeting. Die grijze rotsen zijn een ideaal meetpunt.

Behalve die slordigheden, heb ik met de andere foto's geen probleem.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

volgende opmerking heeft eigenlijk niets met de beelden op zich te maken... ik vind de belichting niet mooi en zelf zou ik in de eerste foto de scherpte meer op handen en gezicht hebben proberen te leggen... bovendien vind ik alle drie de "modellen "nogal "expressieloos", klimmen in Mozet lijkt helemaal niet zo moeilijk

Maar, ter verdediging van de fotograaf... ik klim zelf ook, en ik vind het ferm dat je met dat toestel in de rotsen wil gaan hangen bengelen, bovendien, als klimmer, als er ooit ene met een fototoestel komt vragen om mijn handen even stil te houden in de moeilijkste pas uit de route, even te glimlachen naar de lens, en of ik er ook meteen even op wil letten dat er gene "rommel" in het beeld circuleert en of ik die touw maar wil weglaten omdat die stoort... dan ga ik even heel onbeleefd worden vrees ik.
          Misschien dat je, en neen, ik praat de technische aspecten hier niet mee goed, volgende keer even moet denken dat de fotograaf in acht van de tien gevallen zelf aan een touw op ettelijke meters boven de grond bengelt.
          http://500px.com/RonnyJanss

Comment

Working...
          X