Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

    Dit weekend werd het atletiek zomerseizoen op de piste afgesloten met de provinciale kampioenschappen meerkamp te Oordegem. Beide foto's geven de 80 m sprint weer bij de miniemen. Lichtomstandigheden waren moeilijk (lage zon in tegenlicht).





    Hopelijk kunnen jullie dit smaken.
    Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

  • #2
    Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

    vind het niet zo mooi.
    door de gebruikte DOF lijken de kids te zweven.
    dan maar liever een duidelijke achtergrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

      inderdaad niet ideaal

      1) vind ik niet slecht maar ik denk dat hier iets te veel verscherpt is.

      2) hier ook iets te veel verscherpt (naar mijn gevoel) en je hebt hier precies zitten spelen met highlight en shadows (verbeter me als ik fout ben)

      vind dit toch aangenaam kijken tussen al het motorgeweld

      Comment


      • #4
        Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

        Oorspronkelijk geplaatst door gregoireke Bekijk bericht

        vind dit toch aangenaam kijken tussen al het motorgeweld
        yep, daar ga ik zeker mee mee.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

          Sprintnummers blijven moeilijk te nemen. Zelfs die jonge gastjes komen met een serieuze snelheid op je af. Sluitertijd is dus heel belangrijk.
          Inderdaad wat met shadows en hooglicht gecorrigeerd, want op het origineel was door het tegenlicht een soort mist over de foto.
          DOF: achtergrond is op dergelijke meetings veel te druk, het is om die reden dat ik deze 'wegmoffel' via de dof.

          toch bedankt voor commentaren
          Nikon D300 - Nikon AF-S 80-200mm f/2.8D, Tamron AF-S DX 17-50mm f/2.8, Nikon AF-S 105 mm f/2.8 VR - Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX Nikkor 55-200mm f/4.5-5.6G - SB-800

          Comment


          • #6
            Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

            Oorspronkelijk geplaatst door Nazboy Bekijk bericht
            Sprintnummers blijven moeilijk te nemen. Zelfs die jonge gastjes komen met een serieuze snelheid op je af. Sluitertijd is dus heel belangrijk.
            Inderdaad wat met shadows en hooglicht gecorrigeerd, want op het origineel was door het tegenlicht een soort mist over de foto.
            DOF: achtergrond is op dergelijke meetings veel te druk, het is om die reden dat ik deze 'wegmoffel' via de dof.

            toch bedankt voor commentaren
            Een D300 kan Usain Bolt ook volgen dus dat zal het probleem niet zijn. Ik vermeod dat je met de nabewerking de foto niet echt mooier hebt gemaakt. Probeer eens op het origineel met levels en curves een beetje meer contrast te krijgen. Vaak is dat al voldoende.

            Als ik met fel laag tegenlicht moet werken wat niet is te voorkomen dan gebruik ik de Active D-lighting optie en stel ik -1/3 ev onderbelichting in om uitbranden te voorkomen. Ik werk dan overigens op F4. Dan is de lens nog lekker scherp en is er een minimale DOF.

            De composities zijn trouwens best netjes, lekker frontaal, en de loopbeweging goed gepakt.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #7
              Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

              In overleg met de TS heb ik de foto op mijn manier bewerkt vanaf het origineel:



              Gedaan in CaptureNX:
              - Dlighting toegepast met schaduwen aanpassing: 25
              - Contrast toegevoegd met Niveaus en Curven
              - Een beetje bijgesneden om de achtergrond wat minder te laten opvallen
              Groetjes, KC
              www.sportbeelden.com

              Comment


              • #8
                Re: Atletiek - PK meerkamp jeugd Oordegem

                Een aanzienlijke verbetering.

                Die dampende elleboog mag ook weggewerkt worden.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment

                Working...
                X