Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De eerste vind ik een beetje raar in het kader. Er is een leegte op de rechterhelft van de foto.
De tweede vind ik zeer goed qua compositie met de speler op de achtergrond qua scherpte-diepte.
Op de derde is het jammer dat de arm voor de speler zijn gezicht is. En de bal is ook niet scherp.
Verder zou het leuk zijn moest de Exif info erbij geplaatst worden.
Sorry, maar dit vind ik toch wel muggeziften. Die arm voor het gezicht, ok dat is jammer maar daar moet je geluk mee hebben. Dat de bal onscherp is stoort me hoegenaamd niet. In dit geval is het bewegingsonscherpte, maar vaak bevindt de bal zich enkele meter voor de voetballer(s) en mist die sowieso scherpte. Dan is het kiezen tussen diafragma 22 met op de koop toe een scherpe achtergrond of een onscherpe bal. Dan kies ik toch voor het laatste.
Foto 3 is voor mij het beste door het lagere standpunt en het diepte effect dat het stukje gras op de voorgrond geeft. Enkel jammer van de achtergrond maar daar kan jij niet veel aan doen natuurlijk.
De eerste vind ik een beetje raar in het kader. Er is een leegte op de rechterhelft van de foto.
De tweede vind ik zeer goed qua compositie met de speler op de achtergrond qua scherpte-diepte.
Op de derde is het jammer dat de arm voor de speler zijn gezicht is. En de bal is ook niet scherp.
Verder zou het leuk zijn moest de Exif info erbij geplaatst worden.
bal is niet scherp omdat 1/640 te traag is. Maar ik wist niet dat bij voetbal de bal ook scherp moest zijn? zo zie je toch dat er beweging in zit.
Geen idee waarom de bal hier scherp zou moeten zijn, dat duid voor mij op de actie en de beweging die erinzit. De actie op zich is mooi scherp en dat is wat telt.
Achtergrond is idd niet altijd ideaal, maar dat heb je niet echt zelf in de hand he hier...
Voor mij 3 knappe actieplaten, zonder de arm voor het gezicht zou foto 3 nog sterker zijn, maar iets vroeger of later afdrukken en dan is de bal op een onbereikbare plaats...
Nummer 3 vind ik het mooiste.
1 zit iets te veel contrast in, 2 is het goeie moment maar jammer dat ze niet 'voor' de camera staan.
Verder goede acties, en zoals al gezegd, voetbalfoto's zijn mooier met onscherpe achtergrond (toch vaak storende achtergronden bij de velden), en een onscherpe bal ipv. alles scherp.
Comment