Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Audi TDI's op de 1000km

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Audi TDI's op de 1000km

Hier is een foto die ik wou delen vanop de 1000km Le Mans Series in Spa

Nikond300 - Sigma 50-500, 195mm, f6,0 ,1/2000, ISO200

Comments?

Erik

www.image-ine.be

Re: De Audi TDI's op de 1000km

Ik vind hem prachtig.
    kleuren komen er mooi uit, de warmtehaze die erin zit, en vooral, de achterlichten die elkaar mooi in lijn overlappen ! (knap detail)
    en nu ga ik fotokes trekken

Canon 450D, Canon EF100-300 IS USM, Canon EF-S 18-55 IS USM, Canon EF-S 18-200 IS USM

Comment

Mooie timing, scherpte zit goed knappe plaat

Danny
      http://www.dannyjacobs.be/wordpress/
      http://www.dannyjacobs.be

Comment

Neen je kader is te groot ik maak ook telkens deze fout er zit ook geen snelheid in je foto de audi staat precies stil

Lees deze tips eens

Groeten

Joeri
        Last edited by Pbj; 13 augustus 2009, 22:23.
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Een knappe foto, maar er zijn wel enkele problemen mee :

de wielen staan stil, je sluitertijd was dus veel te kort voor deze shot, daarom zijn de wagens ook zo scherp waarschijnlijk, beetje oefenen op panning.

persoonlijk vind ik de achtergrond met al die toeschouwers enorm afleiden, die zou ik op een of andere manier proberen de bedekken zodat ze minder aandacht vragen ... eventueel de achtergrond in B/W zetten en dan de levels naar beneden halen (met een adjust layer die je juist maskeert bvb)

Wil je meer info over panning, lees mijn tutorial maar : Make panning shots like a pro en eventueel deze nog : Race photography, a day at the track

Groetjes,

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

mooie foto,iets te weinig plaats vooraan.Het publiek stoort mij niet echt,dat hoort erbij rond het circuit en niet iedereen heeft het geluk om met accreditatie te werken enzo op de beste plaatsen te staan zonder volk(en neen dit is geen verwijt).
            www.fotojoel.be
            7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
              mooie foto,iets te weinig plaats vooraan.Het publiek stoort mij niet echt,dat hoort erbij rond het circuit en niet iedereen heeft het geluk om met accreditatie te werken enzo op de beste plaatsen te staan zonder volk(en neen dit is geen verwijt).
              Deze foto is volgens mij niet zonder pers accreditatie te maken ... dit is net voorbij La Source aan de buitenkant van het circuit, iets voordat ze de straight voor de oude pitlane ingaan, dit laag standpunt op 195mm is niet mogelijk zonder langs het circuit te staan, vlakbij de baan commissaris op dat punt.

Ook zijn er pitlane foto's in de rest van zijn photo album, dus Erik had volledige toegang tijdens de LMS hoor (zowel track als pitlane, dus een wit hesje)

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Panning voor de achterkant van een wagen vind ik niet nodig (ik zie ook niet in hoe je dat echt goed krijgt, maar dat terzijde). Toch had ik liever ook een langere sluitertijd gezien zodat je toch nog een beetje beweging in de wielen zou zien. Op zich lijkt dit een foto van het begin van de ere-ronde (waar de wagens een stuk langzamer rijden en het publiek er eigenlijk ook op hoort te staan), maar dan mogen de wielen toch nog een beetje draaien he?

Verder vind ik de wagens een beetje krap gecadreerd aan de voorkant: ik denk dat het iets beter was geweest als je de hoogte zo hield en wat meer ruimte links had gelaten. Scherpte lijkt me wel in orde.
                1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

Comment

Geen Wit maar wel Blauw en een beetje pushen....
                  Het was de allereerste keer dat ik inderdaad vanuit de track vensters kon fotograferen op la Source.
                  Ik denk dat dit de 2de or 3de ronde is, wat mij opviel is dat de meeste professionals (die de perperdure 400mm 2.8 lens hebben) ineens bij de eerste ronde's een korte lens opzetten om toch maar geen actie te missen, je weet trouwend wat amper te volgen.
                  Ik zelf koos toch voor tele en voor AP voor scherpte en iets onderbelicht tegen de reflecties en de eventuele headlights (ik denk zo's -0,7 stop).
                  195mm in DX (D300) is wel zo'n 290mm in 35mm Ik kan mij niet inbeelden hoe je dit meer kan pannen op zo's korte afstand (en dat op monopod). Ik zag beide Audi's aankomen in de zoeker en wilde de backshot maken (de achterlichten alignement is just a luck shot...). Ik zal Mark's artikel eens goed nalezen want je kan dit inderdaad maar niet perfect genoeg proberen.
                  Ik wou geen beweging simuleren in post in met PS, maar geef toe dat ze inderdaad ze likken stil te staan.
                  De foto is wel gecropt omdat er nog de achterkant van de voorliger opstond en dit deed volgens mij de prent enorm in expressie dalen, inderdaad de framing is daardoor niet perfect.

Thanks for the comments...
                  www.image-ine.be

Comment

Working...
                  X