Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IRC Rally Shakedown Nieuwkerke

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• IRC Rally Shakedown Nieuwkerke

Mijn 2e rally en ik wil weten van jullie of ik mag tevreden zijn met de resultaten?

Model : Canon EOS 450D
    ExposureTime : 1/640Sec
    FNumber : F10,0
    ISOSpeedRatings : 400
    FocalLength : 18,00(mm)

ExposureTime : 1/160Sec
    FNumber : F5,6
    ISOSpeedRatings : 800
    FocalLength : 200,00(mm)

ExposureTime : 1/60Sec
    FNumber : F4,0
    ISOSpeedRatings : 800
    FocalLength : 24,00(mm)

EDIT: Deze heb ik verkeerd gepost. Kan iemand deze verplaatsen naar Fotobeoordeling Sport? Excuses alvast!
    Canon EOS 450D.

Re: IRC Rally Shakedown Nieuwkerke

Natuurlijk PieterxJan dat je tevreden kan zijn ! Je presenteert hier de rallysport met 3 foto's telkens vanuit een andere invalshoek opgenomen. Een bewijs dat je er oog voor hebt en dat je niet steeds op dezelfde plaats bent blijven staan.

foto 1 : hier is de auto bijna ondergeschikt geworden : het is een rallywagen in een landschap. Het geeft het randgebeuren goed weer, het "rustige" Vlaamse landschap.

foto 2 : schitterend, met die gensters onderaan de wagen. Deze is met moeilijke lichtomstandigheden opgenomen; er hangt een schemer-sfeertje. Misschien jammer de toeschouwers bovenaan, maar anderzijds, ze horen erbij !

foto 3 : Aardig geprobeerd, ook hier met gensters, schitterend. Maar het licht van de koplampen trekken een streep in de verkeerde richting (naar rechts toe), zodat je de indruk krijgt dat de wagen ... achteruit rijdt ! Oplossing : als ik het goed voorheb heeft de Canon EOS 450D een instelling '"flissynchronisatie op het 2e gordijn" : in dit geval moet je deze instelling toepassen.
    Last edited by Cigaloun; 22 juni 2009, 11:13. Reden: spellingsfouten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
      Natuurlijk PieterxJan dat je tevreden kan zijn ! Je presenteert hier de rallysport met 3 foto's telkens vanuit een andere invalshoek opgenomen. Een bewijs dat je er oog voor hebt en dat je niet steeds op dezelfde plaats bent blijven staan.

foto 1 : hier is de auto bijna ondergeschikt geworden : het is een rallywagen in een landschap. Het geeft het randgebeuren goed weer, het "rustige" Vlaamse landschap.

foto 2 : schitterend, met die gensters onderaan de wagen. Deze is met moeilijke lichtomstandigheden opgenomen; er hangt een schemer-sfeertje. Misschien jammer de toeschouwers bovenaan, maar anderzijds, ze horen erbij !

foto 3 : Aardig geprobeerd, ook hier met gensters, schitterend. Maar het licht van de koplampen trekken een streep in de verkeerde richting (naar rechts toe), zodat je de indruk krijgt dat de wagen ... achteruit rijdt ! Oplossing : als ik het goed voorheb heeft de Canon EOS 450D een instelling '"flissynchronisatie op het 2e gordijn" : in dit geval moet je deze instelling toepassen.
      Foto 1: Idd, ik vond het wel iets hebben. Ook al is het niet meteen rechtstreeks op de rally gericht. Moet kunnen...

Foto 2: De toeschouwers zijn inderdaad jammer dat ze net niet volledig in beeld staan. Maar als ik ze erbij wilde op de foto dan kwam dat irritant gras onderaan de wagen te nadrukkelijk in beeld. Dus heb ik het zo maar gehouden. Ook wil ik even benadrukken dat deze foto inderdaad in slechte omstandigheden is genomen. Het was al in de schemering van de avond en ik had gewoon ISO 800. Wel jammer van de korrel...

Foto 3: Met het flitssysteem, gordijnen enzo, ben ik nog niet weg. Ik heb ook nog niet uitgebreid die functies bestudeerd.

Alvast bedankt voor de commentaren!
      Canon EOS 450D.

Comment

[QUOTE=PieterxJan;2301021]

Foto 2: Ook wil ik even benadrukken dat deze foto inderdaad in slechte omstandigheden is genomen. Het was al in de schemering van de avond en ik had gewoon ISO 800. Wel jammer van de korrel... [QUOTE]

Wij krijgen je foto hier verkleind op het scherm te zien, maar zelfs in de volledige grootte zou de "korrel" mij niet storen. Het geeft sfeer aan de foto ...

Comment

Ik vind nochtans de derde veruit de mooiste van de drie, misschien het gewas in de voorgrond wat donkerder maken dan is hem voor mij .
          groeten, Erik. -BD0841BE-
          http://www.pbase.com/erik_borghs

Comment

Working...
          X