Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Speed

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Onmogelijk
    Dan ga jij je maar eens verdiepen in de fotografie ipv in photoshop. Dit beeld is perfect te bekomen zonder photoshop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
      Dan ga jij je maar eens verdiepen in de fotografie ipv in photoshop. Dit beeld is perfect te bekomen zonder photoshop!
      met dezelfde scherpte op de motorrijder die vol speed voorbij komt?
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
        met dezelfde scherpte op de motorrijder die vol speed voorbij komt?
        Als je hem mooi centreert zal het niet veel schelen. Zal er iig minder fake uitzien.

Comment

Als je hem mooi centreert zal het niet veel schelen. Zal er iig minder fake uitzien.
          laat eens wat voorbeelden zien dan, je maakt me nieuwsgierig.
          Voor mij heel leerzaam
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

´t is knap gedaan, jammer dat de helm bovenaan iets wat van details mist maar ik geef toch een voor deze foto
            BD0723BE

Comment

Kan je dan ook even uitleggen op welke manier jij het zou doen? Ook volgens mij is het met dit onderwerp niet mogelijk.

Voor zover ik weet kan je dit effect bekomen door te zoomen tijdens het afdrukken... maar wel met een lange sluitertijd.
              Ik denk niet dat je zoombereik veel zal veranderen in 1/640 sec.
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                kees sjiek gewoon sjiek man

grtjs,

jeannot
                Ik volg voor 100%

HOF ??? misschien

Groeten

Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
                  Kan je dan ook even uitleggen op welke manier jij het zou doen? Ook volgens mij is het met dit onderwerp niet mogelijk.

Voor zover ik weet kan je dit effect bekomen door te zoomen tijdens het afdrukken... maar wel met een lange sluitertijd.
                  Ik denk niet dat je zoombereik veel zal veranderen in 1/640 sec.

Door een lagere sluitersnelheid te nemen en inderdaad uit te zoomen. Doordat het onderwerp recht op je af komt kan je met een tragere sluitersnelheid werken dan bij bv. een onderwerp dat lateraal door je beeld komt.

Comment

Door een lagere sluitersnelheid te nemen en inderdaad uit te zoomen. Doordat het onderwerp recht op je af komt kan je met een tragere sluitersnelheid werken dan bij bv. een onderwerp dat lateraal door je beeld komt.
                    Laat me niet lachen, ik maakte de foto op 30mm, de motorrijder FLITSTE langs mij heen.

Comment

Je spreekt over tragere sluitertijden, welke sluitertijd stel je dan voor?
                      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

Comment

mijn mening

of het kan of niet kan ga ik niet over.

maar vol speed NEEEEEEE.

1e het is een schans ( meter of 10 lang) als hij volgas was gegaan dan was de afstand verder geweest waar hij neer komt.
                        2e de plek waar hij neer komt, daar komt het zand bijna niet omhoog dus was er geen druk van het achterwiel.
                        de motor veert niet ver in of helemaal niet.

mijn mening is dat hij wel met een geringe snelheid rijd (niet stilstaat), dit ook af te lezen aan zijn rijders houding.

bij een sluitertijd van 1/650sec op volle snelheid zou de noppen nog minder zichtbaar zijn.

ik weet niet of het kan om zo te zomen, maar als het wel kan heb je het heel knap gedaan. mijn lukt het niet hahahaha heb je twee handen voor nodig en 1 werkt er bij mij niet.
                        Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

Comment

Working...
                        X