Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Fun Cup Zolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• VW Fun Cup Zolder

Hey!

Ik ben gisteren naar het circuit van Zolder geweest om wat plaatjes te gaan schieten van de kevertjes.
    Vooral om wat te oefenen op mijn panning foto's.
    Omdat deze nog niet echt op punt staan is mijnvoorkeur gegaan voor foto's die in de pit gemaakt zijn.

De rest van de foto's kan je hier nog bekijken:

Graag comments plz

Groetjes!
    Last edited by Robinvervoort; 18 mei 2009, 11:25.

Re: VW Fun Cup Zolder

Al 77 views en nog geen enkele reactie?

Comment

Ik mis een beetje scherpte op de foto's om eerlijk te zijn, kan met het verkleinen zijn, maar ze lijken me gewoon niet scherp.

Ook zou ik vooral foto 1 de auto helemaal binnen het kader zetten, je hebt een redelijk kader, maar ik zou zeker niet de achterkant van de wagen afsnijden in het kader.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Ik mis een beetje scherpte op de foto's om eerlijk te zijn, kan met het verkleinen zijn, maar ze lijken me gewoon niet scherp.

Ook zou ik vooral foto 1 de auto helemaal binnen het kader zetten, je hebt een redelijk kader, maar ik zou zeker niet de achterkant van de wagen afsnijden in het kader.

Mark
        Ja, daar moet ik je wel gelijk in geven, ik heb er lang aan zitten sleutelen om ze scherp te krijgen, maar dit is het beste dat ik eruit kreeg. Misschien gewoon door het gebruiken van een teleconverter...

Met die kader heb je ook wel gelijk, maar ze moesten dan weer bij elkaar passen, mss een andere oplossing daarvoor zoeken

edit:
        hier wat exif, mss kan ik dan wat tips verkrijgen:

foto 1:
        ISO: 100
        Belichting: 1/200 sec.
        Diafragma: 5.6
        Brandpuntsafstand: 380mm

foto2:
        Belichting: 1/125 sec.
        Diafragma: 5.6
        Brandpuntsafstand: 140mm

foto3:
        Belichting: 1/320 sec.
        Diafragma: 6.3
        Brandpuntsafstand: 330mm
        Last edited by Robinvervoort; 19 mei 2009, 15:27.

Comment

Niet om je aan te vallen, maar je geeft zelf al aan de je met panning aan het oefenen bent...dat je niet tevreden was over de scherpte van de foto's...

Waarom post je ze dan in showcase en niet in fotobeoordeling...vind dat zo raar...of ligt dat nou echt aan mij

Qua foto's

Kaders storen me en nemen teveel foto weg (vooral bij foto 1) foto1 en 2 hebben een ongeluk standpunt (kan ook niet anders vanaf tribune natuurlijk) en foto 1 is een goede panningpoging, maar nog wel even oefenen inderdaad (je doet het al beter als dat ik het doe hoor)
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Niet om je aan te vallen, maar je geeft zelf al aan de je met panning aan het oefenen bent...dat je niet tevreden was over de scherpte van de foto's...

Waarom post je ze dan in showcase en niet in fotobeoordeling...vind dat zo raar...of ligt dat nou echt aan mij

Qua foto's

Kaders storen me en nemen teveel foto weg (vooral bij foto 1) foto1 en 2 hebben een ongeluk standpunt (kan ook niet anders vanaf tribune natuurlijk) en foto 1 is een goede panningpoging, maar nog wel even oefenen inderdaad (je doet het al beter als dat ik het doe hoor)
            Nee ik geef je wel gelijk hoor, mss had ik ze beter in beoordling gezet.
            Helaas krijg je daar vaak geen reacties...

Bij foto 2 & 3 vind ik de kader niet echt storend, maar omdat het een reeks is wou ik het in dezelfde stijl houden omdat er anders zo eentje uit te toon valt.
            Natuurlijk was deze foto al kantje boordje met de achterkant van de wagen en is het daarom wel wat ongelukkig dat die kader door het wiel gaat aan de achterzijde.

Ik bedoelde met dat oefenen dat ik maar gekozen had voor de pit foto's omdat mijn panning nog niet helemaal op punt stond en die daarom dus maar achterwegen gelaten had, buiten die ene dacht ik, I'll give it a shot!

Bedankt voor je input!

Groetjes

Comment

Working...
            X