Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Open Belgian Taekwondo 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Open Belgian Taekwondo 2009








    Even als sidenote, het effect op de 2de is niet kunstmatig toegevoegd.
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Open Belgian Taekwondo 2009

    Eerlijk gezegd vind ik je foto's niet echt geslaagd.
    Ik vind ze veel te druk, het onderwerp komt niet voldoende los van de achtergrond.
    Geen van je foto's is scherp, ik denk dat je een veel te lange sluitertijd gebruikt hebt. Misschien wel handig als je ook de EXIF erbij zet.
    En ze staan ook allemaal scheef.
    De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

    Comment


    • #3
      Re: Open Belgian Taekwondo 2009

      Ik denk dat je mijn bedoeling achter deze foto's niet echt begrepen hebt, misschien had ik het er in de start post moeten bij zeggen..

      Dat de foto's scheef staan is bewust gedaan, op deze manier hoopte ik meer energie in de foto's te wekken.

      Dat de eerste in zijn geheel scherpte mist, daar ga ik mee akkoord, maar dit wordt volgens mij ruimschoots goed gemaakt door het spektakel. De 2de foto heeft scherpte waar scherpte nodig is, namelijk het middelpunt van de borst. Bij de derde ligt de scherpte op de rechtse persoon zijn gezicht. Toch wel het aandachtspunt van de foto tezamen met de beweging die gaat komen. De rest (benen + armen) mag onscherp zijn wat op beweging suggereert.

      Verder is er aan de scherptediepte niet veel te veranderen. Deze zijn op 2.8 getrokken, het enige wat meer scherptediepte zal brengen is grotere brandpuntsafstand, wat het fotograferen op dit event quasi onmogelijk had gemaakt.

      Misschien volgend jaar eens mijn ISO omhoog gooien, want flitsen is volgens mij ook geen optie (maakt naar mijn mening alles te plat). Maar foto's van dit waar alles haarscherp opstaat wil ik eigenlijk ook niet omdat deze veel te "saai" zijn.

      Ik dank je in ieder geval voor je reactie!
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • #4
        Re: Open Belgian Taekwondo 2009

        hmmmmm, flitsen op 2 sluitergordijn gecombineerd met lage sluitertijd gaat volgens mij toch leuke effecten opleveren bij deze sport. Goede balans vinden tussen omgevingslicht en flitslicht.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Open Belgian Taekwondo 2009

          vind deze ook niet echt geslaagd jammer

          mvg,

          xiebu
          "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
          *BD1033BE*

          Comment

          Working...
          X