Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier een reeks foto's van de Rallysprint te Dranouter.
Het is de eerste keer dat ik foto's nam. Wel geen optimale weersomstandigheden om foto's te nemen. Steeds wisselendzon en bewolkt.
Groeten Wim
inderdaad afwisselende weersomstandigheden (heb ook steeds mogen diafragma aanpassen )
De foto's:
die van Spillebeen is mooi, zeker de reactie van de securityvrouw op de achtergrond. Mss inderdaad wat weinig scherpte maar dat kan komen door het resizen...
Ik weet dat ze niet heel scherp zijn. Ik denk dat dit komt door de plaats waar ik op scherp stel. Ik stelde scherp op de security mensen. Misschien is dat niet de juiste manier. Heeft iemand tips?
Groeten Wim
Oorspronkelijk geplaatst door deeznvandiksmudeBekijk bericht
Ik weet dat ze niet heel scherp zijn. Ik denk dat dit komt door de plaats waar ik op scherp stel. Ik stelde scherp op de security mensen. Misschien is dat niet de juiste manier. Heeft iemand tips?
Groeten Wim
Scherpstellen op een punt op de weg waar je de auto zou willen fotograferen, niet op de security want die staan achter de wagen, enkele meters verder, dan zal de wagen altijd onscherp zijn vrees ik.
Of met een snelle lens werken, die kan de AF houden als de wagen op je afkomt , maar ik vrees dat je 350D niet snel genoeg is hiervoor, daarom heb ik de mijne ook vervangen door een 40D indertijd ... en mijn aantal 'gelukte' foto's in dergelijke omstandigheden is met sprongen vooruit gegaan ...
Ik stelde scherp op de security mensen. Misschien is dat niet de juiste manier. Heeft iemand tips?
Groeten Wim
Sorry maar ik vind het een beetje een rare vraag.
Je moet natuurlijk scherpstellen op het onderwerp dat je wil fotograferen en niet op iets of iemand die er meters achter staat.
De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!
Als ik nog eens naar een rally ga ik het eens zo proberen. Dus moet ik scherpstellen op de weg waar de auto zal passeren.
Ik werkte meestal op op TV stand en 1/400 ste. Ook geprobeerd op M maar ik moest teveel het diafragma aanpassen.
Misschien speelt de kaart ook een rol. Iemand zei dat Extreme III zeer goed zijn voor fotografie van races. Hij gebruikte wel een 40D.
Groeten Wim.
Als ik nog eens naar een rally ga ik het eens zo proberen. Dus moet ik scherpstellen op de weg waar de auto zal passeren.
Ik werkte meestal op op TV stand en 1/400 ste. Ook geprobeerd op M maar ik moest teveel het diafragma aanpassen.
Misschien speelt de kaart ook een rol. Iemand zei dat Extreme III zeer goed zijn voor fotografie van races. Hij gebruikte wel een 400D.
Groeten Wim.
Kaart is enkel van belang bij wegschrijven, niet bij het autofocussen.
Als je een burst neemt, zullen ze eerder naar je mem-card weggeschreven zijn bij een Extreme III dan bij een II of Ultra.
Echter is hier de schrijfsnelheid van je camera ook van belang, maar heeft iig niks te maken met de snelheid van het autofocussen.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Leg eens uit. Ik aanvaard kritiek, maar wil ook iets bijleren.
Let wel het is de eerste keer dat ik foto's nam tijdens een rally. Ik ga wel kijken naar Rally's, vroeger meer dan nu, maar op de beste plaatsen staan tientallen fotografen, en dat is ook niet interessant.
Welke instellingen gebruik jij.
PS, eens naar uw foto's gekeken op je site, natuurlijk een groot verschil, maar jij hebt misshien een ander en beter toestel en meer ervaring.
Groeten Wim
Leg eens uit. Ik aanvaard kritiek, maar wil ook iets bijleren.
Let wel het is de eerste keer dat ik foto's nam tijdens een rally. Ik ga wel kijken naar Rally's, vroeger meer dan nu, maar op de beste plaatsen staan tientallen fotografen, en dat is ook niet interessant.
Welke instellingen gebruik jij.
PS, eens naar uw foto's gekeken op je site, natuurlijk een groot verschil, maar jij hebt misshien een ander en beter toestel en meer ervaring.
Groeten Wim
Beste Wim,
Met niet op hun plaats bedoel ik dat je de foto's beter in beoordeling had geplaatst. Dan had je wel de kritieken gekregen waarvan je kan leren. Je haalt het zelf aan dat het je eerste foto's zijn. dus...
De vraag " welke instelling gebruik jij..." is iets wat niemand kan beantwoorden. Dit is telkens weer verschillend en van zo vele factoren afhankelijk. Probeer eerst uit te maken in je hoofd hoe je de wagen in beeld wil brengen, bekijk alle mogelijkheden, compositie etc... daarna ga je kijken naar Uw beschikbaar licht en pas je je instellingen aan naar uw voorkeur en eventuele limieten van je toestel/lens. maw alles is relatief en heel persoonlijk. experimenteren is de enige echte raad dat ik je kan meegeven, probeer eens verschillende dingen uit. Ga voor die ene foto en niet voor series wagens die telke male op dezelfde manier gefotografeerd zijn...
Comment