Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rally van Wallonië + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rally van Wallonië + update

    Eindelijk mijn eerste, aller aller eerste sportfoto ...
    Ik ben meer dan tevreden van het resultaat en daarom dan ook direct in SC. Een beetje zelfvertrouwen mag he
    Rally van Wallonië en showman van dienst : P. Snijers.
    Race werd ontsierd door vele ongelukken. Snijers' motor begaf het nog dezelfde dag en Snijers moest noodgedwongen opgeven.





    Slu !

    Tjerri
    Last edited by Tjerri; 26 april 2009, 19:54.

  • #2
    Re: Rally van Wallonië

    Je allereerste foto en dan zo een posten, zéer knap

    Prachtige scherpte (zelfs de kleine sterren van het Subaru-logo uitten zich prima) en prima kleuren.

    Dat ie links een beetje in de schaduw zit vind ik niet erg, evenmin dat ie veel meer links van de foto gecentreerd is. Beiden geven zo wat een snelheidsgevoel vind ik (schuiven door de foto).

    Schitterende start van je sportfoto's, ik kan alleen maar zeggen: zeker verder doen, zodat we nog meer van dit moois zien
    Canon EOS 60D

    Comment


    • #3
      Re: Rally van Wallonië

      Zeker geen slechte foto, als eerste sportfoto kan het tellen.
      Mooie kleuren, maar ik ben bang dat je een beetje te onstuimig bent geweest met het verscherpen.
      De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

      Comment


      • #4
        Re: Rally van Wallonië

        Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
        Zeker geen slechte foto, als eerste sportfoto kan het tellen.
        Mooie kleuren, maar ik ben bang dat je een beetje te onstuimig bent geweest met het verscherpen.
        Niets (bewust) verscherpt. Ik denk dat de zaagtandfout op de zonnesticker (daar doel je toch op he ?) op de voorruit te wijten is aan het resizen van de foto. Op originele foto zie je er niets van. Ik zal proberen met andere instellingen te verkleinen. Bedankt voor de opmerking, 't was me geeneens opgevallen omdat ik op de grote versie heb gewerkt.

        Slu !

        Tjerri

        Comment


        • #5
          Re: Rally van Wallonië

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Niets (bewust) verscherpt. Ik denk dat de zaagtandfout op de zonnesticker (daar doel je toch op he ?) op de voorruit te wijten is aan het resizen van de foto. Op originele foto zie je er niets van. Ik zal proberen met andere instellingen te verkleinen. Bedankt voor de opmerking, 't was me geeneens opgevallen omdat ik op de grote versie heb gewerkt.

          Slu !

          Tjerri
          Ik zie die zaagtandfout op alle rechte lijnen zoals de zonneband op de voorruit, de voorkant van de motorkap, de randen en letters van de stickers, enz...
          maar zoals je zelf al aangeeft kan het zijn dat het door het resizen komt.
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

          Comment


          • #6
            Re: Rally van Wallonië

            Oorspronkelijk geplaatst door Nxke Bekijk bericht
            Ik zie die zaagtandfout op alle rechte lijnen zoals de zonneband op de voorruit, de voorkant van de motorkap, de randen en letters van de stickers, enz...
            maar zoals je zelf al aangeeft kan het zijn dat het door het resizen komt.
            't Zou nu opgelost moeten zijn
            Heb mijn methode aangepast voor dit "soort" foto's (witte lijnen, afgetekende rechte lijnen met contrastrijke achtergronden ...)
            Een mens leert vlug bij he.

            slu !

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Rally van Wallonië

              Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
              't Zou nu opgelost moeten zijn
              Heb mijn methode aangepast voor dit "soort" foto's (witte lijnen, afgetekende rechte lijnen met contrastrijke achtergronden ...)
              Een mens leert vlug bij he.

              slu !

              Tjerri
              Inderdaad, veel beter.
              De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

              Comment


              • #8
                Re: Rally van Wallonië + update

                Ben toch niet echt wild van de cadrage....
                Dare to be different than the pack...
                https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                Comment


                • #9
                  Re: Rally van Wallonië + update

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                  Ben toch niet echt wild van de cadrage....
                  Dat vind ik nu net de sterkte van deze foto! alleen had voor mij de vignettering net iets minder gemogen.
                  groeten, Erik. -BD0841BE-
                  http://www.pbase.com/erik_borghs

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rally van Wallonië + update

                    .......
                    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 16:43.

                    Comment

                    Working...
                    X