Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
heb dat eigenlijk nog nooit gedaan , aangezien ik volley vastleg en daar wordt er niet geflitst
heb wel een 430ex liggen hoor maar in feite zou me dat iemand ne keer moeten uitleggen hoe je inflitst. moet je daarvoor in je toestel (canon 50d)of in je flitser instellingen ingeven
Inflitsen zou ik vermijden sport als het effe kan. Nikon heeft een D-lighting functie zowel in camera als bij bewerking software waarmee je de donkere partijen makkelijk kunt ophalen. Dan nog is de foto wat onderbelicht. Ik zie dat je punt belichting hebt gebruikt en de vraag is of dit wel handig is in dit geval.
Als je toch wilt inflitsen dan heb je een flitser-camera combinatie nodig die nog kan synchroniseren op 1/400 of sneller. Ik vermoed dat de 50D dit wel kan. Jouw flitser ken ik niet. Stel de flits ook in op synchroniseren op het achterste gordijn (of ook wel genoemd 2e gordijn) anders kun je bewegingsonscherpte krijgen die "voor de beweging uit" gaat als je met lage sluitertijden werkt .
heb dat eigenlijk nog nooit gedaan , aangezien ik volley vastleg en daar wordt er niet geflitst
heb wel een 430ex liggen hoor maar in feite zou me dat iemand ne keer moeten uitleggen hoe je inflitst. moet je daarvoor in je toestel (canon 50d)of in je flitser instellingen ingeven
dus als iemand zich geroepen voelt
be my guest
grtz
sjatoken
Bij wielrennen wordt er zeer vaak ingeflitst. Waarom? Kijk maar eens naar je foto. De helm, bril en petje zorgen dikwijls voor schaduw in het gezicht.
Door 430ex in te stellen op hi speed sync en je flits sterkte wat te verminderen kan je perfect inflitsen op sluitertijden boven 1/250.
Comment