Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Ik vind 'm een beetje te statisch voor 'n actiefoto. Met een sluitertijd van 1/1600" wordt pannen onmogelijk hè.
Die barrière in de achtergrond zorgt ook voor een teveel aan "vlammend oranje" in de foto.
Daarmee mijn startpost, zit geen snelheid in....
Moet een wagen op circuit dan altijd met panning getrokken worden volgens jou?
En indien nee wat moet een statische foto van dit genre dan hebben volgens u?
Ik voelde je al afkomen hoor
Maar bon smaken hé ...
... En indien nee wat moet een statische foto van dit genre dan hebben volgens u? ...
Neen. Stevig bochtenwerk - met eventueel een wegbrekende achtersteven of rokende banden - is ook goed.
Voor een foto zoals jij hier laat zien, ga ik mijn leven niet riskeren langs het parcours. Die kan ik in de pits ook maken. Misschien kan ik er dan ook nog zo'n poes bij vangen.
Moet een wagen op circuit dan altijd met panning getrokken worden volgens jou?
En indien nee wat moet een statische foto van dit genre dan hebben volgens u?
maak dan gewoon een foto in de pit of zo? veel betere controle over de situatie.
of zorg dat je op z'n minst een deftige achtergrond en hoek hebt.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Neen. Stevig bochtenwerk - met eventueel een wegbrekende achtersteven of rokende banden - is ook goed.
Voor een foto zoals jij hier laat zien, ga ik mijn leven niet riskeren langs het parcours. Die kan ik in de pits ook maken. Misschien kan ik er dan ook nog zo'n poes bij vangen.
Zucht
Je hebt precies veel ervaring in Francorchamps.
Ik ga mijn leven niet riskeren voor een foto van een auto, ben nog maar +-1 jaar bezig met fotografie maar zit van mijn negende jaar al in de pitlane
70mm ga je niet met een gewone kaart kunnen trekken hé (zelf al wil je je leven riskeren) en ik zat veilig achter net & vangrail.
Als dit een mooie Porsche of F1 geweest was wat dan
En euh ik drink liever met de poezen dan er foto's van te trekken
maak dan gewoon een foto in de pit of zo? veel betere controle over de situatie.
of zorg dat je op z'n minst een deftige achtergrond en hoek hebt.
dit heeft vrees ik niks met "smaken" te maken.
mm
Veel betere controle in de pit
Naar mijn weten staat er meer storend materiaal in/out box dan op de baan hoor (laat staan bij open pit lane).
Ik wou hier gewoon met deze foto een leuke wagen tonen die scherp was en de juiste lijn heeft (en op de baan).
Voor mij was alles juist compo en kleur en ja zelf de achtergrond, dit is circuit en voor mij niet storend op deze foto.
Dat iemand daar niet mee akkoord is kan ik begrijpen, maar zoals de post vertrokken is
En smaken in fotografie daar kan niemand zich over uitspreken (volgens mij)
Sorry maar de wagen staat stil in dit geval, doet mij niet direct denken aan 'n actiefoto. "Statische" shots neem je imo ofwel frontaal, in de pitlane, of bij een ongeval (grindbak e.d).
Ik ben het met TS eens dat het niet altijd panning moet zijn en waardeer het dat er wat anders wordt geprobeerd. In dit geval vind ik het rood in de achtergrond te veel overlopen in het rood van de auto. Als de foto net effe wat eerder was gemaakt (met wat meer ruimte tussen de 2 rode vlakken en de auto wat minder kort op de kant) was het denk ik mooier geweest.
Nogmaals: ieder initiatief anders dan een 13 in een dozijn panning
PS. Ben zelf geen racecircuit expert, ga morgen voor het eerst naar Zandvoort........
..... voor een hardloopwedstrijd: de circuitrun. Zal daar ook eens proberen te pannen
Zucht
Je hebt precies veel ervaring in Francorchamps.
Ik ga mijn leven niet riskeren voor een foto van een auto, ben nog maar +-1 jaar bezig met fotografie maar zit van mijn negende jaar al in de pitlane
70mm ga je niet met een gewone kaart kunnen trekken hé (zelf al wil je je leven riskeren) en ik zat veilig achter net & vangrail.
Als dit een mooie Porsche of F1 geweest was wat dan
En euh ik drink liever met de poezen dan er foto's van te trekken
Ik probeer de beiden te combineren, vrouwen en auto's . Trouwens, trek die sluitertijd omlaag en zet de foto iets schuiner en met de 70mm die je heb kan je al iets meer bereiken, trouwens, pit foto's van iemand die aan het tanken is enzo met een 70mm kunnen al zalig zijn .
Comment