Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juniors (3x panning)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Juniors (3x panning)

Drie foto's, 1/80 sec, op het snelste stuk van de omloop.

Dit was een test van de 1D MKIII waarbij ik gekozen heb voor "alle AF punten".
    De AF werkt perfect, maar volgende keer zet ik de sluitertijd toch iets korter dan 1/80 sec voor een groter percentage scherpe foto's (ik denk dat 1/100sec beter is).

Maar op 1/80 sec zie je dat de pedalen rond getrapt worden, er zit dus wel actie in.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Juniors (3x panning)

Knap gedaan .
    Je krijgt bij alle drie wel een beetje het effect alsof ze boven de weg zweven .

Die laatste is voor mij in elk geval de mooiste. Op die foto staat het gezicht er zo onbewogen scherp op.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoeveel was je slaagpercentage met zo'n lage sluitertijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
      Knap gedaan .
      Je krijgt bij alle drie wel een beetje het effect alsof ze boven de weg zweven .

Die laatste is voor mij in elk geval de mooiste. Op die foto staat het gezicht er zo onbewogen scherp op.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoeveel was je slaagpercentage met zo'n lage sluitertijd?
      Voor de website, op 900x600 pixels is het percentage wel vrij hoog, kijk maar op mijn website, ik heb er maar een paar uitgehaald die niet goed genoeg waren.

Maar voor een grote afdruk is het percentage toch maar zo'n 10-15%.
      Ik heb wel een paar keer te weinig tijd gehad omdat er wat toeschouwers in de weg liepen. Als ik de wielrenners goed op tijd kan beginnen volgen, dan zal het percentage voor groot formaat prints ook wel veel hoger liggen.

Met een veel kortere sluitertijd zijn alle foto's scherp, maar ik wil "actie" in de foto's.
      Voor de aankomst-foto's moeten ze bij de persfotograaf zijn, ik experimenteer liever wat tijdens de koers. Dan heb ik andere foto's dan wat je op maandag in de kranten ziet.
      Ik heb ook een serie foto's gemaakt tijdens de eindsprint, een paar honderd meter voor de lijn, en daar zie je de echte actie. Als een renner over de streep komt met de armen omhoog, dan is de actie van de sprint al voorbij...

Morgen zal ik er daar nog een paar van uitkiezen om hier te laten zien.

De foto's op mijn website zijn niet bijgesneden, ze zijn in batch verwerkt, met auto-contrast en automatische verscherping. Als ik ze apart bewerk dan is er nog meer uit te halen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Voor mij nr2 gezien het iets andere standpunt tov van de andere 2.

Mooi vastgelegd.
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
          Knap gedaan .

sluit me hier zeker bij aan,ze zweven werkelijk

Comment

Mooi experiment. Misschien een tikkie krapper in het kader, ik vind bij de eerste 2 de renners iets te ver weg.
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

Comment

Daarnet eens naar je website gaan kijken.

Man ik heb nog veel te leren, dat weeet ik nu wel zeker. Ik ben er serieus van onder de indruk.
              Wat een massa's mooi, klare, scherpe foto's.
              Puur de hoeveelheid van de geslaagde foto's van zo'n sportgebeuren (fietsen of motorcross of om het even wat) daar ben ik eigenlijk al niet goed van.
              Ik ben al tevreden als ik zo'n 10 % foto's niet in de vuilbak hoef te smijten wegens compleet onscherp en dergelijke...en dat is dan nadat ik tijdens het fotograferen al massa's foto's heb gedelete.

Mijn AF het werk laten doen daar kan ik zelfs alleen maar van dromen. Ik heb in elk geval geen enkele lens die ook maar in de buurt komt van die resultaten die jij haalt met auto-focus.

Bedankt in elk geval voor de toelichting . Ik weet nu in elk geval dat ik nog een heel lange weg te gaan heb .

Comment

......
                Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 18:32.

Comment

dat zweven hé
                  vind het niet erg
                  vandaag mag jij gaan zweven hoor
                  proficiat met je verjaardag vandaag
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Leuk om deze foto's op te halen, Lilybie, zo zie ik ze ook 'ns een keer! Kom niet zo vaak in dit deel van het forum!
                    Omdat ik vanmorgen toevallig zag dat het Black B@ndits verjaardag was vandaag, ging ik op zoek naar één van zijn recentste foto's... en kwam ik hier terecht.

BB: happy birthday 2U, man!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                    X