Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik weet t. Deze sport is niet zo toegankelijk als fotograaf maar ik vind dat deze foto toch hier wel mag staan.
Gr Mutley
I'm not young enough to know it all!
Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.
Neen, geen trucage. Dit is eigenlijk het einde van een trainingsprong, net op het moment dat de teamleden afstand van elkaar nemen om de parachute te kunnen openen.
Foto genomen op 23mm, F11, ISO400 en een sluitertijd van 1/1000
Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.
Ik weet t. Deze sport is niet zo toegankelijk als fotograaf maar ik vind dat deze foto toch hier wel mag staan.
Gr Mutley
Die mag hier zeker staan. Heel mooi hoor.
Ik neem aan dat je een meespringende fotograaf bent, de foto is vast niet op een statief gemaakt
(heb wel een kleine opmerking over de voorste parachutist: ik weet niet of het wel zo velig is om een capuchon te dragen die net boven je reserve fladdert! Het kan meevallen maar ik zou het risico dat bij een eventuele reserveprocedure dit in de lijnen raakt toch niet willen nemen)
@ KCfoto: het is idd niet aan te raden om je capuchon zo te hebben mocht je een reserveprocedure moeten uitvoeren. Maar hier had mijn teamgenoot gelukkig geen nood aan
Merci voor de tip Danny. Alle info die me kan helpen (of niet) is welkom. Gebruik jij een vaste sluitertijd en continue focus of houd je echt F8 aan en laat je de camera de Sluiterijd bepalen?
BTW Onze ploeg noemt "Chips Dips Chains Whips" en So coached ons
Greetz Mutley
Ik kijk beneden of ik genoeg licht heb voor ik een bepaalde instelling gebruik
meestal diafragma voorkeur en laat camera sluiter tijd kiezen.Soms geef ik een kleine correctie als er veel witte wolkjes zijn .Als ik een klein beetje beweging on scherpte wil bij de mouwen , haar als ze zonder helm springen ga ik voor
sluiter tijd voorkeur.Ik gebruik bijna nooit auto focus.
Als ge iets wil weten mag je altijd een mailtje sturen of ergens op een drop zone mij
aanspreken.
Comment