Vorig weekend weer wat actie foto's genomen van de Aploeg van BBC Sleidinge tegen Grembergen. Alle commentaar welkom, of
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Actie foto's
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Actie foto's
mooie actie foto's
mss iso iets te hoog en sluiter een tikje te traag (quid exif's) , maar ik weet dat actie in een sportzaal zonder flits geen evidentie is.
Welke lens en body ?mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
-
Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk berichtmss iso iets te hoog en sluiter een tikje te traag (quid exif's)
Er is zeker nog werk aan je techniek en instellingen. Je sluitertijd moet korter, dat is duidelijk. Zeker ook meer aandacht aan de kadrage besteden.
Geef eens wat gegevens over lens en toestel dat je gebruikt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk berichtHier spreek je jezelf tegen. Het één kan niet zonder het andere, of hij zou nog diafragma opening over moeten hebben.
Er is zeker nog werk aan je techniek en instellingen. Je sluitertijd moet korter, dat is duidelijk. Zeker ook meer aandacht aan de kadrage besteden.
Geef eens wat gegevens over lens en toestel dat je gebruikt.
Sluitertijd is 1/80 en iso 1600. F-waarde gaat maar tot 5.6 dus veel mogelijkheid
heb ik niet echt... maar ik trek wel altijd zonder flits, reden daarvoor is, als ik dan wel met flits trek
geen snelheid bekom van de spelers, en ook voor de reflectie van de flits in het zweet van de spelers.. en dit vind ik dan weer minder mooi op foto.
Je zegt meer aandacht besteden aan de kadrage, wat is er dan niet goed aan volgens jou?
Persoonlijke aanmerking op deze reeks foto's is dat ik het contrast iets te hoog heb gezet
Als je meer foto's wilt zien, hier op deze link staan er nog meer : http://picasaweb.google.com/PietrHelbrs
Comment
-
Flitsen valt idd meestal te vermijden, maar zo een bewogen beelden zijn zeker niet beter. Je zal een compromis tussen de twee moeten vinden. Met een lichte flits kan je de beweging bevriezen, maar door een trage sluitertijd zal je toch nog beweging hebben.
Met die opmerking over je compositie bedoelde ik dat je blijkbaar zoveel mogelijk spelers op je foto wil hebben staan. Vooral op de 1e en 2e dan. Op de 1e staan rechts 2,5 spelers die niet echt iets toevoegen aan je foto. Een verticale crop was beter geweest. Bij foto 2 zou ik gecropt hebben van net boven de ring tot net onder de voeten van de aanvallende speler en links tot tegen de arm van nr9.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk berichtFlitsen valt idd meestal te vermijden, maar zo een bewogen beelden zijn zeker niet beter. Je zal een compromis tussen de twee moeten vinden. Met een lichte flits kan je de beweging bevriezen, maar door een trage sluitertijd zal je toch nog beweging hebben.
Met die opmerking over je compositie bedoelde ik dat je blijkbaar zoveel mogelijk spelers op je foto wil hebben staan. Vooral op de 1e en 2e dan. Op de 1e staan rechts 2,5 spelers die niet echt iets toevoegen aan je foto. Een verticale crop was beter geweest. Bij foto 2 zou ik gecropt hebben van net boven de ring tot net onder de voeten van de aanvallende speler en links tot tegen de arm van nr9.
oke bedankt voor de tips, ga volgende thuis match nog is proberen en wat spelen met de instellingen
hier een gecropte versie van 2de foto
Comment
-
-
Er jammer dat ze zo erg onscherp zijn.. volgende keer proberen je sluitertijd boven de 120 te zetten.. Dit is toch wel een must bij zulke snelle sporten..
Comment
Comment