Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

some wintertime BMX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• some wintertime BMX

well well,
    long time no see..

nuja, het was dan ook een hele tijd té koud om foto's te maken
    en aangezien ik mijzelf een bmx heb aangeschaft rijd ik meer dan ik foto's maak

maar nu vrijdag werd mij gevraagd of ik nog eens foto's wou komen maken,
    ook had ik de mogelijkheid om de sb-800 van m'n vriendin te gebruiken,
    dus dat deed ik dan maar

result:

de -paar- andere zijn hier te vinden.

or
    flickr
    facebook

Re: some wintertime BMX

Ik vind het niet zo heel geslaagd..erg donker, en je ziet je eigen flits afgaan..want die staat vol in beeld..

Comment

het donkere vond ik wel leuk, zo wordt de aandachtig beetje weggetrokken van het bos zelf en meer naar de actie.
      van de flits in beeld kan ik je wel gelijk geven, alhuwel ik dit zelf niet zo'n groot probleem vind.

ook zit ik zonder triggers te werken dus als ik de flits verstopte achter een boom ging hij niet af doordat hij geen infrarood-signaal kreeg vanuit de camera..
      flickr
      facebook

Comment

Het is een goed idee van je, maar er is toch nog werk aan de winkel voor ze showcase waardig zijn voor mij. Er valt veel meer uit te halen. Ik denk dat ze beter zouden zijn als je de flits op de camera niet zou gebruiken. De flits en dan vooral het statief in beeld vind ik slordig.

Comment

van het statief weet ik wel,
          maar van de interne flits:

hier heb ik namelijk -nog- geen keuze over,
          omdat de interne flits het infraroodsignaal moet doorgeven aan de externe flits aangezien ik zonder triggers werk..
          flickr
          facebook

Comment

Ik snap de reactie niet van de mensen hier
            maar ja
            jij bent tenminste orgineel bartje
            goe gedaaan!
            Nikon D300

Comment

Dit begrijp ik niet meer hoor ; deze reacties, mede de beelden, zijn niets
              En deze zijn dan nog geplaatst in "showcase"
              En voor de mensen die me willen tegenspreken : stuur deze beelden eens op naar een serieuze fotowedstrijd ....
              Sorry da'k zo cru ben hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lartistic Bekijk bericht
                Ik snap de reactie niet van de mensen hier
                maar ja
                jij bent tenminste orgineel bartje
                goe gedaaan!

Als origineel ALLEEN een voorwaarde is voor plaatsing in Showcase, dan is het einde zoek.. Kijk eens heel goed naar de foto's, en vertel me wat je ziet..technisch gezien klopt er gewoon veels te veel niet, compo, belichting and so on.. showcase sport, van een bmx, slecht verlicht door een flitser op statief, die ook nog eens vol in beeld staat, takken en vanalles op de voorgrond, in het donker?? Het klinkt mss hard, maar daar is showcase ook voor bedoeld.. Staat zelfs bovenaan.. je kunt harde kritieken verwachten, deze foto's horen hier echt niet thuis..Een plaatsing in het testforum was beter geweest, immers TS zegt ook, dat hij geen triggers e.d. had om de flits af te laten gaan, daarom is de keus gemaakt om de flitser op statief in beeld te laten staan, omdat hij anders geen signaal ontving..sorry, absoluut geen showcase..

Comment

1ste foto zegt mij niet zoveel.
                  Bij de 2de vind ik zoals de rest de flits op het statief storend...

Ik denk echter dat als je een crop van de 2de maakt zodat het statief eraf valt (crop in portretformaat zodat de bmx'er en de heuvel er nog opstaan) je direct een veel beter resultaat zult hebben...
                  Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                  Foto-Alex

Comment

adding insult to injury: origineel vind ik ze niet. Sla de betere BMX of MTB tijdschriftjes open en je zal erg vaak het clair obscur effect vinden van een enigzsins overbelichte rijder in een nogal donkere achtergrond (bos, urban, dirts)

That said vind ik de eerste niet slecht, alleen zou er wat meer crop mogen zijn. Takken links leiden een beetje af.
                    http://www.effieweg.tk

Comment

dat wordt dan een mooie crop...

of moet ie nog meer gecropt worden...?? als ik het statief eraf wil halen, dan blijft er echt weinig over hoor..

Comment

dat vind ik inderdaad al een stuk beter.
                        die statief stoort mij persoonlijk niet. Er zijn genoeg 'grote' fotografen in dat wereldje die hunne 'making of' gewoon in de foto laten staan. Beter vol in t zicht dan slecht gecamoufleerd.
                        Last edited by Mingh; 23 december 2008, 00:44.
                        http://www.effieweg.tk

Comment

is idd beter, maar ik had hem al gezien, want ik had het thuis al geprobeerd...

Comment

Ik ben het met de commentaren eens dat deze in fotobeoordeling moet staan.
                            Wel hou ik van de creativiteit die hier gebruikt is. Altijd leuk om dingen te proberen.
                            Een paar kleine details kunnen de foto's meerwaarde geven zoals bv de flits
                            op statief zelf even weg clonen, een simpele ingreep.
                            Ook de takken op de vorgtrond weghalen zodat je het efect van de interne flits niet meer ziet.

Gr kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                              dat wordt dan een mooie crop...

of moet ie nog meer gecropt worden...?? als ik het statief eraf wil halen, dan blijft er echt weinig over hoor..
                              link is mooi.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X