Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Even een paar foto's hier laten zien die ik als voorbeeld van een lens had gepost en op wat bijval konden rekenen, ben benieuwd of dat een goed idee was
Amai, bedankt allemaal totnutoe! lang geleden dat ik nog foto's gepost heb, en nog veel langer geleden dat er wat commentaar op kwam, en dan nog zo snel
En nuurlijk mogen jullie weten met welke lenzen, ik zal even de korte exif geven
Allen canon 40D met highlight priority aan (ik had geen geheugen genoeg om RAW te fotograferen )
eerste: iso 200, canon 70-200 f4 IS op 127mm, f /7.1, 1/250ste
tweede: iso 200, canon 70-200 f4 IS op 93 mm, f/8, 1/80ste (IS mode 2 aan)
derde: iso 400, tokina 12-24 f4 op 12 mm, f/11, 1/800ste, EX 430 (klein diafragma nodig om zon een beetje als een sterretje te krijgen en iso 400 om effect van de invulflits te behouden)
Ik heb nu wel gemerkt dat de kleuren en contrast van canon L lenzen toch echt wel minder nabewerking nodig hebben, in die laatste zit nog wel een beetje PS, in de anderen amper...
Ik heb nu wel gemerkt dat de kleuren en contrast van canon L lenzen toch echt wel minder nabewerking nodig hebben, in die laatste zit nog wel een beetje PS, in de anderen amper...
Groeten,
Koen
En toch dacht ik meteen dat de eerste een beetje té veel verscherpt was... kan een indruk zijn...
Drie heel sterke foto's. Voor mij vooral de laatste. Heerlijk standpunt, het tegenlicht en de bomen die meewerken in de compo. Zo zie ik ze heel graag.
Amai, bedankt voor iedereen die gereageerd heeft totnutoe!
Ik was er zelf ook wel tevreden mee, maar dat garandeert nog niet altijd dat anderen die mening delen natuurlijk
En iets teveel verscherpt, dat kan mss wel kloppen, ik had ze klaar gemaakt om op A3 mooi scherp te printen en daarna verkleind met BD-sizer met de verscherping nog aan, daarmee wsl, 't hangt ook wat van je scherm af, maar ik kan erin komen.
En de uitleg van de panning had ik niet beter kunnen geven en de IS mode 2 helpt wel om echt haarscherpe beelden te krijgen zelfs op 100%, zolang de rijder niet teveel hobbels moet verwerken
Comment